Initiative Media i Ad Fabrika dodały sobie skrzydeł

Leo Burnett stracił budżet marki Red Bull, lidera w segmencie napojów energetycznych. Od 1 sierpnia kreacja trafi do Ad Fabriki,...

Leo Burnett stracił budżet marki Red Bull, lidera w segmencie napojów energetycznych. Od 1 sierpnia kreacja trafi do Ad Fabriki, a zakup i planowanie mediów do Initiative Media. Nieoficjalnie wiadomo, że w przetargu startował również Mediacom. Brandem Red Bull opiekuje się agencja Kastner & Partners z Frankfurtu. Globalna filozofia tej niewielkiej firmy polega na dobieraniu małych, ale prężnych agencji lokalnych. "Dlatego wybór padł na Ad Fabrikę" - mówi Artur Kuczera, brand manager Red Bulla. Agencja starała się o obsługę full service, budżet został jednak podzielony. Przeniesienie mediów do Initiative oznacza, że zmieni się strategia medialna brandu. Dotąd 27 proc. wydatków Red Bulla płynęło do radia, reszta do ogólnopolskich stacji TV. "Niszowy charakter brandu wymaga bardziej kreatywnego podejścia do mediów" - powiedział Jakub Benke, media buying director IM. Medialny budżet Red Bulla to około 10 mln zł rocznie. (PW)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.