W Niemczech reklamy samochodowe warte w ub. r. 1,77 mld USD

Niemiecki instytut Fachschule Gelsenkirchen przedstawił rezultaty swoich badań dotyczących wydatków na reklamę w branży motoryzacyjnej za rok 1998. Wynika z...

Niemiecki instytut Fachschule Gelsenkirchen przedstawił rezultaty swoich badań dotyczących wydatków na reklamę w branży motoryzacyjnej za rok 1998. Wynika z nich, że na każdy samochód sprzedany w Niemczech w ub. r. przypadły reklamy warte 473 USD; dla porównia w USA wskaźnik ten wyniósł 452 USD. Łącznie w 1998 producenci samochodów w Niemczech wydali na reklamę swoich aut 1, 77 mld USD. Pomiędzy firmami odnotowano znaczne różnice - i tak szwedzki Saab każdy sprzedany samochód wspomógł wydatkami reklamowymi rzędu 1, 632 USD, natomiast Volkswagen zaledwie 181 USD. Oczywiście najpoważniejszą przyczyną tych różnic są wielkości wolumenu sprzedaży poszczególnych marek (Volkswagen należy do najczęściej kupowanych samochodów w Niemczech, Saab ma niewielkie udziały w rynku).

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.