Reklamowe i dystrybucyjne przewinienia PTE

Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi ukarał już dwa fundusze karą grzywny. 100 tys. zł zapłacił PTE Commercial Union za pismo...

Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi ukarał już dwa fundusze karą grzywny. 100 tys. zł zapłacił PTE Commercial Union za pismo wysłane do działów kadr firm, w którym obiecywano prowizje za nakłanianie do przystąpienia do tego funduszu. Trzy razy więcej zapłacił PTE Polsat za zbyt wcześnie rozesłaną ulotkę - przed rejestracją Otwartego Funduszu Emerytalnego Polsat w sądzie. UNFE bada też treść reklam. PTE powinny pokazać swoje reklamy UNFE przed emisją i uzyskać opinię o braku zastrzeżeń. UNFE nie ma jednak możliwości wstrzymania emisji reklam, do których ma zastrzeżenia, może natomiast karać po fakcie - nawet odbierając licencję. Dlatego PTE na ogół stosują się do uwag UNFE. A zastrzeżeń do treści reklam było sporo: UNFE nie podobało się, na przykład to, że hasło PTE Norwich Union mówi o doświadczeniu, a firma ta wchodzi dopiero na nasz rynek; aktor Zbigniew Zamachowski w reklamie PTE CU jest uczestnikiem towarzystwa (a może nim być dopiero od 1 marca); PTE Zurich Solidarni dopuściło się nadużycia mówiąc o gwarancjach skarbu państwa. Zastrzeżenia UNFE budziło też wykorzystywanie w kampaniach PTE elementów z kampanii ich udziałowców prowadzonych przed 15 lutego: motyw liścia u PTE PZU, bernardyn PTE Winterthur, te same osoby w reklamach Amplico Life i PTE AIG itp. Całkowity zakaz promocji i konkursów próbował ominąć PTE PZU ogłaszając konkurs wiedzy o reformie emerytalnej. (JS)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.