Consumer Data konkurentem Claritas

Firma Consumer Data, zajmująca się marketingiem bezpośrednim, tworzy w Polsce bazę danych o konsumentach podobną do Claritasu. W ub.r. wykonała...

Firma Consumer Data, zajmująca się marketingiem bezpośrednim, tworzy w Polsce bazę danych o konsumentach podobną do Claritasu. W ub.r. wykonała pilotażową akcję dystrybucji ankiet w postaci insertów do magazynów Wydawnictwa H. Bauer. Otrzymała około 15 tys. wypełnionych ankiet. W tym roku przeprowadziła podobną akcję na znacznie szerszą skalę. Trwa właśnie wpisywanie do bazy około 100 tys. otrzymanych odpowiedzi. Oprócz sprawdzonej drogi dystrybucji (inserty w wydawnictwach Bauera i dodatku "GW" -"Wysokie Obcasy") wykorzystano próbnie pocztę do rozesłania przesyłek bezadresowych w Trójmieście. Consumer Data jest od niedawna członkiem Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, wierzy, że mimo nieporozumień i niesprzyjającego klimatu w mediach tego typu przedsięwzięcia będą coraz częściej wykorzystywane przez firmy w Polsce. Na rynku jest miejsce dla kilku administratorów podobnych baz. Dość często zdarza się bowiem, że część danych zbierana jest na wyłączne zlecenie jednego klienta. Dlatego konkurent z tej samej branży (np. piwnej czy tytoniowej) będzie musiał zwrócić się gdzie indziej -tak więc jedni producenci zwrócą się po dane do Claritasu, inni do Consumer Data. (JS)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.