Restrukturyzacja Coca-Coli w centralnej Europie

Koncern z Atlanty dokonał restrukturyzacji marketingowych regionów obejmujących Europę Centralną i Wschodnią. W jej efekcie Czechy, Słowacja i Węgry zostały...

Koncern z Atlanty dokonał restrukturyzacji marketingowych regionów obejmujących Europę Centralną i Wschodnią. W jej efekcie Czechy, Słowacja i Węgry zostały wydzielone jako nowy region strategiczny. Według oficjalnego oświadczenia rzecznika prasowego Coca-Coli posunięcie to odzwierciedla "wzrastające znacznie wspomnianych krajów w globalnej strukturze koncernu." Nowy region został nazwany regionem karpackim z centralą w Budapeszcie, a na jego czele stanął Amerykanin, Mark Hope poprzednio pracujący w europejskiej centrali Coca-Coli w Wiedniu, jako strategic planning manager, a wcześniej jako dyrektor generalny rumuńskiego oddziału koncernu. Nowy podział regionalny w tej części Europy dokonany przez CC jest w znacznej mierze związany ze zmianą rozlewni, która dotąd -a była to firma Coca-Cola Amatil -współpracowała z Coca-Colą. Od sierpnia ub.r. jest to nowa firma z centralą w Londynie, Coca-Cola Beverages. Wracając do nowego podziału, obok wspomnianego regionu karpackiego, wydzielono także: bałkański (Bułgaria, Macedonia i Mołdawia); Ukrainę i Białoruś; adriatycki (Rumunia, Grecja, Cypr, Chorwacja i Serbia) oraz Turcję (wraz z Uzbekistanem i Kazachstanem).

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.