CASE otrzymuje certyfikat ISO 9001

Firma badawcza CASE Consumer Attitudes & Social Enquiry jest pierwszą firmą badawczą w Polsce, która otrzymała międzynarodowy certyfikat jakości ISO...

Firma badawcza CASE Consumer Attitudes & Social Enquiry jest pierwszą firmą badawczą w Polsce, która otrzymała międzynarodowy certyfikat jakości ISO i to od razu oznaczony liczbą 9001. Zakres tej normy jest najszerszy w serii ISO 9000, obejmuje cały proces tworzenia usługi, z fazą projektowania włącznie. Proces wdrażania systemu jakości trwał rok, firma zdecydowała się ponieść niemałe koszty związane z tym przedsięwzięciem m.in. dlatego, że wewnętrzne normy ustalane przez organizacje branżowe stały się już standardem, a klienci pytają o uwiarygodnienie agencji badawczych przez niezależne instytucje. Podobny proces rozpoczął się jeszcze w latach 80-tych na rynku brytyjskim. Największe firmy badawcze mają tam już takie certyfikaty. Katarzyna Staszyńska, prezes CASE, powiedziała, że "starania o certyfikat i jego uzyskanie są tylko związane z dbałością o najwyższą jakość realizowaną konsekwentnie od początku istnienia firmy". Certyfikat nie wpłynie na ceny badań w CASE. Ma natomiast zapewnić m.in. stałe procedury kontroli na każdym etapie, także prac terenowych. Nie oznacza to jednak całkowitego wyeliminowania oszustw ankieterów, usprawni jedynie ich wykrywanie i podejmowanie środków zaradczych. (JS)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.