Spadek opanowany

Fragmenty listu Pawła Jordana, dyr. wydawniczego "Expressu Wieczornego" i "Kulis", w odpowiedzi na artykuł pt. "Na minusie", opublikowany w numerze...

Fragmenty listu Pawła Jordana, dyr. wydawniczego "Expressu Wieczornego" i "Kulis", w odpowiedzi na artykuł pt. "Na minusie", opublikowany w numerze 1 (55) Media Polska.

"Express Wieczorny" przyjął docelową formułę szybkiej gazety regionalnej - i nie jest to żadna nowość, zawsze był bowiem odbierany jako gazeta warszawska o zasięgu ogólnopolskim. W Warszawie i na Mazowszu pozycja "Expressu Wieczornego" była i jest bardzo dobra - notujemy na tym rynku trzecie miejsce w badaniach czytelnictwa: CPW, X 1998 - XI 1998 (dla woj. warszawskiego): "Gazeta Wyborcza" - 380 328, "Super Express" - 313 054, "Express Wieczorny" - 82 561 (według Press-Track General SMG/KRC).

Wraz z tendencją, która dotknęła wiele tytułów na rynku prasy codziennej, poziom sprzedaży "Expressu Wieczornego" w ub.r. rzeczywiście uległ obniżeniu. Skala zagadnienia nie odbiegała jednak od wspomnianej tendencji - większość wydawców dzienników ogólnopolskich odnotowała spadki sprzedaży o 11-17 proc. ("Express Wieczorny" o 11 proc.; Związek Kontroli Dystrybucji Prasy I-X 1998). Wprowadzenie nowej formuły wydawniczej "Expressu Wieczornego" spowodowało na przełomie grudnia 1998 r. i stycznia 1999 r. wzrost sprzedaży o 18 proc. Tak więc podjęte przez Wydawcę działania zmniejszyły koszty własne i przyczyniły się do wzrostu sprzedaży, co jest dobrym prognostykiem na przyszłość.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.