"Przypadki" RMF-u i Zetki
Obie komercyjne ogólnopolskie rozgłośnie: RMF FM i Radio Zet równocześnie ruszyły do walki o słuchaczy, w której orężem są konkursy...
Obie komercyjne ogólnopolskie rozgłośnie: RMF FM i Radio Zet równocześnie ruszyły do walki o słuchaczy, w której orężem są konkursy z nagrodami. RMF kusi mieszkaniami i lokatami bankowymi, Zetka - miliardami złotych (starych). Organizowany wspólnie z Bankiem Przemysłowo-
-Handlowym konkurs RMF FM nazywa się "Monopol Mieszkaniowy", Radio Zet przygotowało natomiast kolejną edycję 'Żądzy pieniądza". RMF i BPH rzucają na szalę 15 mieszkań o łącznej wartości 1,5 mln zł oraz 282 tys. zł w lokatach intrata BPH. Przewidziana pula nagród w organizowanej samodzielnie przez Zet tegorocznej odsłonie "Żądzy" nie będzie się znacznie różniła od poprzedniej i wyniesie 800-900 tys. zł. Oba konkursy ruszyły w marcu i potrwają do lata.
Rozgrywane w prime time'ie konkursy mają przyciągnąć do słuchania stacji, które z nadejściem wiosny przystępują do reklamowych żniw (ubiegłoroczne kwietniowe wydatki na radio były przeszło dwukrotnie wyższe od styczniowych i jest to stała prawidłowość). Fakt, że promocje obu stacji zbiegły się w czasie, to zdaniem ich przedstawicieli oczywiście przypadek. "Nie wiemy i nie interesuje nas, co robi konkurent" - powiedział Krzysztof Nepelski, marketing & research manager sieci RMF FM. "Jeszcze jesienią ub.r. zapowiadaliśmy kolejną edycję =Żądzy?" - mówi z kolei Kazimierz Piekarz, dyrektor marketingu strategicznego EuroZet. "Wyniki poprzedniej edycji przemawiają za taką decyzją" - dodaje. "Monopol" i ,Żądza" są promowane w prasie, telewizji i oczywiście na własnych antenach. PW