"Życie" zrobiło głębszy wdech

Po zamknięciu dwóch z trzech oddziałów lokalnych "Życie" zainwestowało w wydanie ogólnopolskie. Przybyło kolumn. Jest ich 24 plus dodatki tematyczne....

Po zamknięciu dwóch z trzech oddziałów lokalnych "Życie" zainwestowało w wydanie ogólnopolskie. Przybyło kolumn. Jest ich 24 plus dodatki tematyczne. Zwiększył się o 30 proc. nakład. "Życie" doczekało się większego zainteresowania reklamodawców. Amer Nielsen odnotował 12,2 mln zł wpływów reklamowych za ub.r. Dziennik wyprzedził m.in. ,Express Wieczorny" i ,Życie Warszawy". Badania własne "Życia" mówią o dynamice wzrostu wpływów reklamowych w wysokości 111 proc. Wyniki czytelnictwa za 1998 r. dały ,Życiu" 6. pozycję z wynikiem 0,9 proc. (SMG/KRC; wskaźnik COW).

Gazeta zmieniła makietę. Głównymi pomysłodawcami przeobrażeń są zastępcy naczelnego: Paweł Fąfara i Tomasz Wróblewski. Niektóre realizacje w układzie kolumn są nietypowe. "Życie" przesunęło dział opinii na ostatnie strony. Sport, do niedawna zamykający gazetę, znalazł się prawie w jej środku. Całkiem nowym pomysłem jest tzw. druga strona "Życia", którą wypełniają drobne, ale ważne, bieżące, rzadko polityczne notatki. Więcej jest informacji krajowych. Tematyka gospodarcza została podzielona na część mikroekonomiczną i pisaną językiem specjalistycznym. Poruszanie się po gazecie ułatwia bardziej przejrzysta szata graficzna. Zniknęły szarości. Pojawiło się więcej ramek.

Odnowieniu "Życia" towarzyszy kampania w TVP2, Polsacie, TVN, Trójce. Jej celem nie jest informowanie o zmianach, lecz przekazanie komunikatu o "Życiu" jako o "najlepiej poinformowanym dzienniku".

KP

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.