Trzy w jednym

BREF, nowa marka środka czystości firmy Henkel Polska, łączy w sobie trzy właściwości i występuje w trzech postaciach. Dwie z...

BREF, nowa marka środka czystości firmy Henkel Polska, łączy w sobie trzy właściwości i występuje w trzech postaciach. Dwie z nich służą do czyszczenia urządzeń sanitarnych.

BREF czyści, dezynfekuje, a do tego ładnie pachnie, bo nie zawiera chloru. Pachnie jabłkowo, cytrynowo albo świeżością (aqua). "To absolutna innowacja na polskim rynku" - powiedziała Agnieszka Szewczyk, senior brand manager w Henkel Polska. Rewolucyjność widoczna jest zwłaszcza w przypadku gęstego żelu do WC. Zamiast używać tradycyjnych kostek możemy teraz ułatwiać sobie życie, wlewając do koszyczka zawieszonego przy muszli gęsty płyn. "Higieniczność czynności staje się w ten sposób 100-procentowa" - dodaje Szewczyk.

Zająć pozycję. BREF debiutuje dynamicznie, a nawet agresywnie. Świadczy o tym polityka cenowa. Jedno opakowanie żelu do WC kosztuje mniej niż kostka Toilet Duck i tylko nieco więcej niż kostka Domestos, ale jest od nich trzykrotnie wydajniejsze, co podkreśliła Szewczyk.

Kampania telewizyjna zaczęła się 1 czerwca i potrwa co najmniej 4 - 5 miesięcy. Jest adaptacją przygotowaną przez agencję Hager. Spoty emitowane są w Polsacie, TVN, Naszej TV i RTL7. Budżet nie został ujawniony. O intensywności kampanii ma świadczyć wskaźnik GRP: 500 - 600 GRP miesięcznie.

Jeszcze przed kampanią do 30 proc. sklepów w Polsce już trafiły produkty marki BREF. Były w 80 proc. hipermarketów. Mają znaleźć się w całym kraju. Henkel przygotował materiały reklamowe, pomagające wyeksponować nowe produkty: listwy na półki, plakaty oraz displaye (display mix albo duży).

Konkurencja dla BREF-a jest już spora. Ostatnio np. z intensywną promocją wszedł na rynek antybakteryjny MARC Benckisera. Służy do czyszczenia wielu powierzchni i urządzeń w domu, podobnie jak BREF Universal. MARC również nie zawiera chloru.

Henkel wierzy w sukces nowej marki w Polsce. Aż 93 proc. badanych po wypróbowaniu BREF-a powiedziało, że chce go nabyć. Marka jest już obecna w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Słowenii. W Niemczech ma półtoraroczną tradycję; podobno po wprowadzeniu BREF-a tamtejszy rynek środków czystości do toalet wzrósł o 43 proc.

Oceniając perspektywy dla BREF-a i kolejnych nowych detergentów, trzeba powiedzieć, że w Polsce wzrasta świadomość zachowań higienicznych. Według badań Henkla, największe tempo rozwoju w ciągu ostatnich 3 lat odnotowuje segment proszków do prania. W przypadku środków pozwalających utrzymać czystość w domu, zużycie w kilogramach przypadające na jedno gospodarstwo w latach 1996 - 1998 przedstawiało się następująco: '96 - 1,4; '97

- 2,08; '98 - 2,6.

Nasze toalety

87,4 proc. badanych twierdzi, że używało środków do czyszczenia toalet. 13,9 proc. używało ich codziennie. Podobna liczba, 12,9 proc., badanych przyznała się, że używała ich raz w tygodniu lub rzadziej. Najczęściej używanymi markami były: Domestos - 47,5 proc.; WC Picker - 25,8 proc. i Ace - 23,4 proc.

(Źródło: SMG/KRC; Target Group Index; wybrano 15 fal: styczeń '98 - marzec '99). KP

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.