Ofensywa prepaid

Operatorzy telefonii komórkowej przeprowadzili w ostatnich tygodniach promocje usług prepaid. We wszystkich przypadkach reklamy przygotowują nowe agencje. Po kampaniach wprowadzających...

Operatorzy telefonii komórkowej przeprowadzili w ostatnich tygodniach promocje usług prepaid. We wszystkich przypadkach reklamy przygotowują nowe agencje.

Po kampaniach wprowadzających Simplusa, Tak Tak i POP przez kilka miesięcy nie było prawie żadnej promocji tych brandów. Ostatnio Era i Plus wprowadziły promocję sprzedaży polegającą na zwiększeniu wartości kuponów, a Idea robi road show promujący POP na uczelniach. Wszystkie akcje wsparte są kampaniami reklamowymi w mediach.

Road show i promocje. Centertel na początku roku przekazał budżet POP agencji Upstairs (poprzednio brand obsługiwała Ad Fabrika), reklamy road show są pierwszym efektem tej współpracy. Road show POP to konkursy i pokazy dla studentów, które odbędą się w trzynastu szkołach wyższych w kilku miastach Polski. Aby wziąć udział w konkursie, uczestnicy muszą mieć zaproszenia i legitymacje studenckie. Nagrodami są zestawy POP i firmowe gadżety. Podczas imprez można też kupić zestawy POP po niższych cenach. Impreza jest promowana w prasie i radiu.

Z kolei Era wprowadziła nowe karty Tak Tak o wyższej wartości. Nie jest to promocja ograniczona czasowo, ale oferta, która zostanie utrzymana. Kampanię informującą przygotowała DMB&B, która obsługuje obecnie zarówno usługę abonamentową Ery, jak i Tak Tak (poprzednio budżet Tak Tak był w Saachi). Jak mówi Anna Błaszczyk, account supervisor w DMB&B, nie jest to kampania wizerunkowa, ale taktyczna, informująca wyłącznie o promocji. Czas wprowadzenia kampanii jest związany z "cyklem życia karty". Wielu użytkowników, którzy zaczęli korzystać z niej po wprowadzeniu usługi, teraz będzie musiało uzupełnić kartę, a nowa oferta ma do tego zachęcić. W kampanii wykorzystywana jest telewizja, prasa i outdoor. "Obsługując Erę i Tak Tak, chcemy obie marki powiązać ze sobą, zachowując jednocześnie ich odrębność" - mówi Anna Błaszczyk.

20 proc. więcej. Plus przeprowadził także promocję sprzedaży swoich kart prepaid Simplus. Każdy klient, który doładował swoje konto do 31 maja miał zwiększony limit rozmów o 15 lub 20 proc. (w zależności od ceny telekarty) w stosunku do nominalnej wartości karty. Także w przypadku tej promocji debiutowała nowa agencja: Euro RSCG, która przygotowała reklamy prasowe i radiowe. Wcześniej obsługą budżetu Simplus zajmowała się AP Lintas. Ryszard Woronowicz z Plusa mówi, że ich promocja nie jest spowodowana "cyklem życia kart", ale faktem, że od dawna nie było żadnej promocji i reklamy usługi Simplus.

Użytkownicy prepaid stanowią ok. 20 - 25 proc. wszystkich klientów. Era informuje, że ma powyżej 260 tys. użytkowników Tak Tak, przy całkowitej liczbie klientów wynoszącej ponad milion. Plus twierdzi natomiast, że ma 200 tys. klientów usługi Simplus i także milion abonentów. W przypadku Idei jest to około 50 tys. użytkowników karty POP na prawie 280 tys. wszystkich klientów. Simplus i Tak Tak działają od czerwca 1998 r., a POP od września.

Sprzedaż prepaid wykazuje znaczną sezonowość. Wielu nowych klientów można się spodziewać przed wakacjami. TW

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.