Powrót Lady i Wołgi

Lada Polska zamierza sprzedać w tym roku na polskim rynku kilka tysięcy samochodów. W zrealizowaniu tych planów mają pomóc akcje...

Lada Polska zamierza sprzedać w tym roku na polskim rynku kilka tysięcy samochodów. W zrealizowaniu tych planów mają pomóc akcje promocyjne, na które firma chce przeznaczyć w br. 1,3 mln zł. Producent zamierza też rozbudowywać sieć dealerów i autoryzowanych stacji obsługi - obecnie jest ponad 60 takich punktów.

Cel - odbudowanie pozycji

W 1992 roku sprzedano ponad 12 tysięcy samochodów marki Lada, a w roku ubiegłym było to zaledwie 200 aut. Przyczyną tak niskiej sprzedaży są głównie wysokie cła na samochody sprowadzane spoza Unii Europejskiej oraz duża konkurencja na polskim rynku. W ub.r., dzięki spadkowi wartości rubla, ceny rosyjskich aut drastycznie spadły. Lada Polska liczy na to, że sprzedając za przystępną cenę samochody znane na polskim rynku od wielu lat odzyska klientów. Jednym z atutów rosyjskich aut ma być cena części zamiennych, która często jest kilkakrotnie niższa od cen konkurencji.

Auta z różnych segmentów

Lada Polska sprzedaje na polskim rynku samochody z wielu segmentów. Obecnie za najtańszą Ladę trzeba zapłacić 25 tysięcy zł. Wkrótce najtańszym autem rosyjskim oferowanym na polskim rynku będzie nieduża Lada Oka - jej sprzedaż rozpocznie się prawdopodobnie jesienią. Samochód ten należy do segmentu A i, jak zapewnia Lada Polska, będzie miał bardzo atrakcyjną cenę. W segmencie C na polskim rynku znajdzie się Samara w wersji 4d i 5d oraz Lada 110 w wersjach sedan, kombi i hatchback. Rosyjski producent oferuje również samochody z napędem na cztery koła - oprócz znanej Niwy w wersji 3d i 5d (jesienią zostanie zaprezentowany nowy model 5d) w sprzedaży znajdą się auta UAZ. Lada Polska przedstawi również specjalną, zmodernizowaną wersję Wołgi przeznaczoną dla taksówkarzy. Niemal 5-metrowej długości auto z silnikiem o mocy 150 KM będzie wyposażane w specjalne szyby zabezpieczające kierowcę przed napadem. Lada Polska zaoferuje specjalne zniżki dla korporacji taksówkowych. Według Piotra Kowalskiego, pełnomocnika zarządu, nowa Wołga może cieszyć się sporym powodzeniem, szczególnie w świetle ostatniej fali napadów na taksówkarzy.

Będą promocje

Lada Polska zaplanowała do lata 2000 roku pięć akcji promocyjnych. Pierwsza z nich polega na przyznaniu nabywcy co pięćsetnego auta specjalnej, niemal stuprocentowej zniżki - za samochód będzie on musiał zapłacić jedynie złotówkę, a osoba, która kupi tysięczny samochód otrzyma dodatkowo 10 tys. zł. Latem rozpocznie się następna promocja - przez trzy lata Lada Polska będzie dostarczała bezpłatnie części do naprawy. Klient będzie płacił jedynie za wymianę części według stawki 30 zł za godzinę roboczą. Firma oferuje także sprzedaż samochodów na raty - dzięki umowie z Kredyt Bankiem PBI formalności kredytowe mają być uproszczone. Dodatkowo klienci otrzymają pakiet ubezpieczeniowy PZU w wysokości 2,3 proc. wartości samochodu, obejmujący OC, AC, NW i Assistance.

Konrad Drozdowski

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.