AGB wyjaśnia
Artykuł "Fenomen pod lupą" (MP 13-26.01) dostarczył czytelnikom cennych informacji na temat wstępnych wyników audytu telemetrii. Niestety, kilka sformułowań autora...
Artykuł "Fenomen pod lupą" (MP 13-26.01) dostarczył czytelnikom cennych informacji na temat wstępnych wyników audytu telemetrii. Niestety, kilka sformułowań autora było niejednoznacznych i mogło wprowadzić czytelnika w błąd. Redaktor Piotr Walicki przytacza konkretne uwagi audytorów. Kontekst publikacji sugeruje, że są to wątpliwości dotyczące panelu AGB, wymagające podjęcia działań naprawczych, zatem w imieniu AGB Polska wyjaśniam, że:
1. "Efekt telefoniczny" nie jest już problemem AGB Polska; badanie założycielskie SMG/KRC z października 1998 r. wykazało, że 64 proc. polskich rodzin ma telefon; w panelu AGB jest ich 75 proc.; ponadto taka dysproporcja może być z powodzeniem zneutralizowana przez procedury ważenia; nie są potrzebne zmiany w strukturze panelu;
2. "Efekt biuletynowy" nie dotyczy w ogóle AGB Polska, gdyż nasza firma nie przekazuje uczestnikom badania biuletynu informacyjnego; uwaga audytora dotyczyła jedynie OBOP-u.
Jednocześnie serdecznie dziękujemy za tak szczegółowe zainteresowanie problematyką badań telemetrycznych. Mamy nadzieję, iż opublikowanie oficjalnego, końcowego komunikatu audytora dostarczy Państwu okazji do kolejnej publikacji i da szansę lepszego zaznajomienia się z opisywaną problematyką.
Bernard Fruga,
AGB Polska, key account manager