Stadion pełen piwnych reklam

Ponad 237 mln kontaktów z planszami Adidasa mieli w marcu telewidzowie transmisji sportowych. Kolejne w rankingu były plansze reklamujące piwo...

Ponad 237 mln kontaktów z planszami Adidasa mieli w marcu telewidzowie transmisji sportowych. Kolejne w rankingu były plansze reklamujące piwo Tyskie - z wynikiem prawie 186 mln kontaktów. Na trzecim miejscu uplasowała się Wizja TV - ponad 150 mln kontaktów. Takie wyniki przyniósł monitoring postrzegalności sponsoringu sportowego w telewizji, który od marca prowadzi Expert Media. Badaniem objęte są wszystkie przekazy telewizyjne związane z polskimi wydarzeniami sportowymi. "Monitorujemy relacje z całych imprez i fragmenty w serwisach informacyjnych" - mówi Konrad Pudło, product manager Expert Media. Poszczególnym ekspozycjom, filmowanym z tzw. martwych punktów (kiedy bannery są dobrze widoczne), przypisywana jest wielkość widowni z badań telemetrycznych OBOP.

Jak mówi przedstawiciel Expert Media, firmie udało się zdobyć już klientów zainteresowanych tego typu danymi. "Są to przede wszystkim firmy z branży piwnej i olejów silnikowych" - uściśla. Warto zauważyć, że w pierwszej dziesiątce brandów, których plansze reklamowe obejrzało najwięcej widzów, są aż cztery marki piwa: Tyskie, Lech, Van Pur i Okocim. "Reklama alkoholu na stadionach nie jest obłożona takimi restrykcjami, jak reklama w telewizji. Widać, że browary wyciągają z tego wnioski" - tłumaczy Pudło. Jego zdaniem oba sposoby dotarcia są porównywalne pod względem kosztów. "W naszych analizach przyjęliśmy, że jedna ekspozycja planszy ma połowę wartości najkrótszego, sześciosekundowego spotu telewizyjnego".

PW

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.