Pogoń za wielkim liderem

Po czterech latach przerwy w inwestowaniu w Polsce firma International Fast Food, która posiada wyłączną licencję na prowadzenie restauracji Burger...

Po czterech latach przerwy w inwestowaniu w Polsce firma International Fast Food, która posiada wyłączną licencję na prowadzenie restauracji Burger King, otwiera kolejne lokale. Od lipca ub.r. do kwietnia br. powstało 16 nowych restauracji, w tym 15 typu drive-in, przystosowanych do obsługi zmotoryzowanych klientów. Łącznie z dwoma najnowszymi lokalami w Warszawie, które oficjalnie otwarto w czerwcu, są już 24 Burger Kingi.

Bez agencji. W lutym br. Burger King przeprowadził pierwszą w Polsce kampanię reklamową w telewizji. Spoty zostały przygotowane przez dział marketingu firmy z wykorzystaniem materiałów korporacyjnych ze Szwecji, wykreowanych przez DMB&B. Czas w stacjach: Polsat, TVN i RTL7 kupował dom Initiative Media. Zdjęcia pokazywały głównie flagowy produkt Burger Kinga - kanapkę Whopper. Polskim dodatkiem była piosenka "Simply the Best" w wykonaniu Małgorzaty Ostrowskiej. Kampania miała budować wizerunek firmy i prezentować produkt z podkreśleniem jego wyjątkowych cech (tylko Burger King ma grillowane mięso).

Po polskiej premierze kanapki Big King, odpowiednika Big Maca z McDonald'sa, w marcu br. rozpoczęto drugi etap kampanii. Tym razem materiały korporacyjne do produkcji spotu pochodziły z brytyjskiego oddziału APL. Reklama utrzymana była w tym samym stylu, prezentacji Big Kinga towarzyszyła budowa wizerunku firmy. Piosenkę "Teraz, teraz, teraz..." zaśpiewała Agnieszka Chylińska z zespołem O.N.A. W ostatnim etapie kampanii, która zakończyła się 6 czerwca, oba spoty były emitowane na zmianę.

Burger King planuje jeszcze jedną kampanię TV w tym roku, we wrześniu. Zbigniew Dąbrowski, dyrektor marketingu firmy, twierdzi, że zatrudnienie krajowej agencji do kreacji jest mało prawdopodobne na tym etapie rozwoju. Raczej sięgnie znów po materiały korporacyjne. Czas TV nadal będzie kupowała Initiative Media.

W Polsce natomiast powstają spoty radiowe, ich autorem jest krakowska agencja Nieustraszeni Łowcy Dźwięków. Do kampanii, która ruszyła 6 czerwca, Marcin Wolski, asystent dyrektora marketingu, kupował czas głównie w RMF FM, a luki w zasięgu tej stacji uzupełniał rozgłośniami lokalnymi, np. w stacjach WaMa, Fama, Vanessa, WAWa itp.

Burger King współpracuje też przy realizacji niektórych projektów z mniejszymi agencjami i studiami graficznymi. Tablice--kierunkowskazy wokół restauracji robiła np. agencja Ideapiu' MAPP.

Dobry, choć skromniejszy. Burger King zainwestował w Polsce do tej pory około 20 mln USD. Do 2007 r. chce wyłożyć 100 tys. USD i otworzyć w sumie 135 restauracji. Plany te są skromniejsze niż McDonald'sa. Michael Welch, prezes i dyrektor operacyjny IFF, mówi jednak, że Burger King zawsze był tym drugim, ale nie przeszkadzało mu to skutecznie konkurować w USA, nie przeszkodzi też w Polsce. Ważniejsza, jego zdaniem, jest jakość produktu i obsługi, a nie liczba lokali.

Jakub Stępień

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.