O olimpijczykach i zagrożonych
Badanie 3D przygotowane przez MindShare ma pozwolić klientom na bardziej efektywne wykorzystanie mediów, lepiej poznać style życia konsumentów i kondycję...
Badanie 3D przygotowane przez MindShare ma pozwolić klientom na bardziej efektywne wykorzystanie mediów, lepiej poznać style życia konsumentów i kondycję marek.
Dom mediowy MindShare Polska przygotował polską edycję badania 3D. To narzędzie sieciowe, które powstało w Wielkiej Brytanii we współpracy MindShare z Millward Brown.
- Zmienia się stosunek konsumentów do marek, zmieniają się style życia i sposoby konsumpcji mediów, dlatego przygotowaliśmy projekt 3D, który ma wspomóc klientów w strategii rynkowej - powiedziała Sheila Byfield, dyrektor badań MindShare Worldwide. W ramach projektu przebadano dotąd 5 tys. marek globalnych.
Polska edycja badania została przygotowana przez MindShare we współpracy z firmą badawczą CBOS. Projekt przeprowadzono w grudniu ub.r. - 3D umożliwia określenie siły marki, przygotowania segmentacji konsumentów i zbadanie konsumpcji mediów - mówi Edward Korbel, research manager MindShare Polska.
W modułach dotyczących siły marki i segmentacji przebadano 2 tys. osób (w tym 1 tys. próba ogólnopolska i 1 tys. nadreprezentacja dla miast pow. 100 tys.) w wieku 15-65 lat, w module na temat konsumpcji mediów - 400 osób (podpróba z badania głównego).
Marki z potencjałem. W Polsce zbadano pięć kategorii produktowych: telefony komórkowe, środki przeciwbólowe, szampony, sosy w słoikach, wafle i batony w czekoladzie oraz piwo.
- Na podstawie badania można określić np., która marka piwa ma największy potencjał, jest marką olimpijską - mówi Edward Korbel. MindShare wyróżnia kilka typów marek: spadająca gwiazda, obrońca, zagrożona, klasyczna, olimpijska i aspiracyjna. W badaniu 3D zaskakiwać może dosyć słabe sytuowanie międzynarodowych marek piw, a duży potencjał wybranych marek polskich (np. Warki Strong, która nie jest w czołówce marek najchętniej kupowanych, jest typową marką olimpijską).
Polski oddział chce przygotowywać badanie 3D cyklicznie. - Wiadomo, że style życia konsumentów nie zmieniają się tak często. Sensowne jest więc badanie tego np. w cyklu rocznym - mówi Sebastian Olszowy, dyrektor mediów w MindShare Polska.
MindShare już przygotował ekspertyzy na podstawie 3D dla kilku swoich klientów sieciowych. ? Liczymy też na zainteresowanie tym produktem badawczym innych naszych klientów, którzy zamierzają weryfikować lub modyfikować strategię marki czy wprowadzać niebawem nowe produkty - mówi Olszowy.
Piotr Machul