Malowany atleta wygrał konkurs AMS

W 11. edycji Galerii Plakatu zorganizowanego przez AMS SA pod hasłem "Dzisiaj Polska!" zwyciężyła Magdalena Wosik.

Zadaniem uczestników konkursu było zaprojektowanie plakatu, który będzie promował Polskę podczas naszej prezydencji w Unii Europejskiej. Konkurs zorganizowała firma reklamy zewnętrznej AMS, patronowały mu m.in. Narodowe Centrum Kultury, Polska Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej 2011 oraz kampania „Kultura się liczy". Plakat zaprojektowany przez laureatkę będzie można zobaczyć od 1 lipca na citylightach AMS w całej Polsce.

– Magdalenie Wosik, autorce zwycięskiej pracy, udała się sztuka niezwykle trudna: w zgrabny sposób wykorzystała w swoim plakacie kontur Polski. Nagrodzony plakat jest pogodny, prosto i zadziornie malowany atleta z miejsca budzi sympatię, a litery hasła zaskakują lekkością i wdziękiem. Wypada jeszcze dodać, że projekt dyskretnie nawiązuje do najlepszych lat polskiej szkoły plakatu z przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku – mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS.

Konkursowe jury wyróżniło także projekty Agaty Kulczyk, Filipa Tofila, Jacka Staniszewskiego, Moniki Prus i Pawła Piotrowskiego. – Najlepszy z wyróżnionych plakatów, autorstwa Agaty Kulczyk, był godnym rywalem pracy zwycięskiej – „Nowy wymiar" to zarówno obraz 3D uzyskany dzięki kolorowym szkłom okularów, jak i nowa jakość, którą polska prezydencja wniesie do Unii Europejskiej. Największym atutem plakatu Filipa Tofila jest oczywiście naiwny wdzięk i absolutny brak powagi. Ale może my, Polacy, właśnie tacy jesteśmy: buńczuczni, a zarazem rozczulająco nieporadni? – zastanawiał się Janusz Górski.

Prace Magdaleny Wosik, Agaty Kulczyk i Filipa Tofila jury zdecydowało się pokazać w ogólnopolskiej kampanii reklamowej towarzyszącej inauguracji polskiej prezydencji w Unii Europejskiej.

Nadesłane projekty walczyły o nagrodę główną w wysokości 7 tys. zł, nagrodę specjalną w wysokości 1,5 tys. zł ufundowaną przez patrona konkursu – Narodowe Centrum Kultury – oraz o wyróżnienia, m.in. specjalne wyróżnienie kampanii „Kultura się liczy", w jego ramach wybrany laureat otrzyma propozycję współpracy z Narodowym Centrum Kultury. Obie nagrody NCK otrzymała Aleksandra Płocińska.

Współorganizatorem 11. edycji konkursu jest Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku.

Patronami medialnymi tej edycji są: „Gazeta Wyborcza", portal Gazeta.pl, dziennik „Metro", Radio Tok FM oraz „Media & Marketing Polska". Partnerem i niezależnym audytorem jest KPMG Audyt, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Rozdanie nagród odbyło się w czwartek 30 czerwca br. w warszawskiej Kordegardzie.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.