Najlepsi nadawcy i biura reklamy w 2011 roku

Najlepiej ocenionym telewizyjnym nadawcą mijającego roku został Polsat, w kategorii stacji radiowej zwyciężyło RMF Classic. Najbardziej docenione biura reklamy to, w zależności od kategorii: Discovery Media, Edipresse Polska, Gazeta Wyborcza i Metro, RRM, Ströer oraz Interia.pl.


Nadawcy roku 2011 wyróżnieni zostali przez "MMP” w siedmiu kategoriach. Tytuł Najlepszego Nadawcy Telewizyjnego otrzymała stacja Polsat. Spółka zapunktowała przede wszystkim za powiększenie zasięgu nadawania oraz jednocześnie wzrost zasięgu kanałów tematycznych (umowy dystrybucyjne z Canal+ Cyfrowym, platformą N i siecią Multimedia), co korzystnie odbiło się na wynikach finansowych nadawcy.

W kategorii relaunch roku nagroda trafiła do kanału TLC. W ciągu roku od debiutu na rynku polskim stacja stała się liderem wśród dostawców treści skierowanych do kobiet. Kontent TLC nie szufladkuje przy tym pań, stawiając na różnorodną tematykę wykraczającą poza stereotypowe tematy. Uwadze nie umknęło również to, że The Learning Channel umiejętnie zastąpił Discovery Travel & Living.

Menedżerem Roku została Agnieszka Gajzler, commercial partnership director w MTV Networks Polska. Gajzler wyróżniła się kreatywnością – w ciągu kilku miesięcy udało jej się sprzedać niestandardowe projekty reklamowe, w tym "Pimp My Ride by Coca-Cola" oraz "Heyah bardziej Dębki".

Atmedia odebrało tytuł Najlepszego Biura Reklamy Związanego z Nadawcami Telewizyjnymi. Broker notuje wzrost związany bezpośrednio ze wzrostem wartości i potencjału reprezentowanych przez siebie kanałów tematycznych, ale również ze względu na kompleksowe i twórcze podejście do pracy.

W kolejnej kategorii – hit roku - nagrodzono produkcję telewizji publicznej (TVP2) program "Rodzinka.pl". Serial powstał na bazie kanadyjskiego cyklu "The Parents" i przyciąga przed telewizory średnio 2,5 mln widzów. Do listopada serial zarobił 26,7 mln zł na emitowanych przy nim reklamach.

W kategorii radiowej główną nagrodę – tytuł Stacji Radiowej Roku - zdobyło RMF Classic. Stacji udało się dwukrotnie zwiększyć przychody z reklam oraz o jedną trzecią podwyższyć poziom słuchalności rozgłośni. W przypadku sprofilowanej stacji radiowej (repertuar muzyki poważnej) jest to nie lada wyczyn.

Kolejną nagrodę w sekcji radio otrzymała Agencja Reklamy Polskiego Radia. Agencja otrzymała tytuł Reklamowe Przebudzenie Roku – za sprawą podwyżki cen reklam w swoich wszystkich stacjach oraz wprowadzeniu na rynek nowych pakietów reklamowych Polskie Radio skutecznie konkuruje z komercyjnymi nadawcami. Udział PR w rynku reklamowym wzrósł w tym roku z 8,08 proc. do 9,43 proc., a wpływy z reklam wzrosły o ponad 60 mln zł.

Biura Reklamy Roku

Tegoroczne badanie biur reklamy ("Biura Reklamy 2011" i "Nadawcy 2011" ukazały się w druku) brało pod uwagę siedem kryteriów. Osoby, które wzięły udział w badaniu, to panel specjalistów, pracowników domów mediowych lub agencji reklamowych odpowiedzialnych za media. Wywiad pogłębiony przeprowadzono w sumie z 61 osobami, które w specjalnie skonstruowanych kwestionariuszach oceniły biura, z którymi miały kontakt. Badanie przeprowadził instytut Millward Brown SMG/KRC.

W kategorii biura reklamy telewizji najlepiej wypadło Discovery Media. Respondenci wyróżnili brokera zwłaszcza za "przejrzystą politykę cenową, szybkość reakcji na potrzeby klientów oraz jakość obsługi przez handlowców". Pozytywnie zostały także ocenione zrealizowane w tym roku projekty reklamowe Discovery Media, m.in. ten dla marki piwa Pilsner Urquell.

Najlepszym Biurem Reklamy Magazynów został zespół Edipresse Polska. Biuro doceniono za "przejrzystość polityki cenowej, elastyczność oraz szybkość reakcji".

W kategorii dzienników najlepsze okazały się biura reklamy "Gazety Wyborczej" oraz "Metra" (oba należą do Agora SA), które wyróżniają się głównie niestandardowymi pomysłami na promocję.

RRM, czyli biuro sprzedaży czasu reklamowego Eurozetu wypadło najwyżej w ocenie biur reklamy radiowej. Pomimo trudnej sytuacji na rynku biuro zyskało w oczach klientów.

W kategorii outdoor najlepsze opinie respondentów zdobyła firma Ströer. Doceniono szczególnie "elastyczność w reakcji na potrzeby klientów", jednak na uznanie zasługuje zachowanie wysokiej pozycji ogólnej i niezłe wyniki w innych wymiarach badania.

W kategorii biura reklamy internetowej wyróżniła się w tym roku Interia.pl. We wszystkich badanych wymiarach biuro znalazło się powyżej średniej na tle innych biur sprzedaży w internecie. Najwyżej docenione zostały – "przejrzysta polityka cenowa i umiejętność dostosowania się do potrzeb klientów".

Bez wyróżnienia pozostała w tym roku kategoria reklamy kinowej.

Nagrody i wyróżnienia zostały wręczone 5 grudnia w warszawskim klubie Bank przy ulicy Mazowieckiej, przy okazji organizowanej przez "MMP" konferencji "Marketing z przytupem".

Wydania tematyczne drukowane: "Nadawcy 2011" i "Biura Reklamy 2011" można zamówić w redakcji "MMP” – kontakt: katarzyna.marchel@media.com.pl.


Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.