Koniec przyjaźni ZOG i Equinoksa

Equinox Polska zapowiada zakończenie współpracy z siecią ZenithOptimedia Group. Jednocześnie zaczyna zatrudniać menedżerów wcześniej związanych z ZOG.

Po kilku latach współpracy Equinox Polska chce zrezygnować z dalszego partnerstwa z siecią ZenithOptimedia Group. Z nieoficjalnych informacji wynika, że warunki współpracy z ZOG przestały mu odpowiadać. Firma jest związana z grupą franczyzą i m.in. razem z ZOG kupuje media. Zmiany w Equinoksie zbiegają się z odejściem Jakuba Potrzebowskiego, byłego szefa ZOG, który był jednym z filarów tego partnerstwa. W anonimowych rozmowach nie brakuje sugestii, że wszystko wskazuje na to, że duch Potrzebowskiego wciąż "krąży” wokół Equinoksa.


Przypomnijmy, że Equinox Polska kilka lat temu powoływał się na bycie członkiem sieci ZOG, choć formalnie od 2006 r. działa jako niezależna spółka, która wykorzystuje umowę franczyzową. Jednym z udziałowców spółki jest Versalin Properties Ltd., który jest także jednym z właścicieli grupy Mediacap. W jej skład wchodzi m.in. agencja Scholz & Friends Warszawa. Według informacji ze strony internetowej Mediacap w jej radzie nadzorczej jest m.in. Marek Żołędziowski, który obecnie jest także CEO grupy reklamowej Change Integrated. Czy możemy się spodziewać, że w ramach grupy Change albo Mediacap powstanie nowy dom mediowy, a może włączy się w ten projekt Equinox Polska? Tym łatwiej będzie można przeprowadzić taką operację, jeżeli nie będzie już związany z ZOG i będzie mógł podkreślać swoją "niezależność". Sam Jakub Potrzebowski zaprzecza, że próbuje realizować wspólne projekty z Equinox Polska. Podkreśla, że jeszcze przez najbliższe miesiące obliguje go zakaz konkurencji, ale nie wyklucza, że w późniejszym czasie zaangażuje się w biznes, "na którym się zna".

Zarządzający z ZOG

Tymczasem Equinox buduje zespół, bazując na byłych pracownikach ZOG. Kluczowym wydarzeniem było zatrudnienie Macieja Malca, byłego dyrektora zarządzającego Zenithmedia na analogiczne stanowisko w Equinoksie. Dariusz Kowalski dotychczas pełniący tą funkcję przekazał tym samym część swoich obowiązków i pozostał na stanowisku prezesa. Kolejnym etapem w rozwoju firmy ma być powołanie działu Equinox Interactive, który oprócz tradycyjnej obsługi działań w internecie chce także wyróżniać się niestandardowymi rozwiązaniami tworzonymi na bazie narzędzi mobilnych oraz mediów społecznościowych. Zajmie się także m.in. kreacją, widgetami, tworzeniem aplikacji na urządzenia mobilne.

Szefem działu został Jarosław Sosiński jako head of Equinox Interactive, który odszedł z GG Network, gdzie był group account directorem. Szefem strategii będzie Łukasz Sysa, head of strategy. Ostatnio pracował w biurze reklamy Wirtualnej Polski, gdzie odpowiadał za prowadzenie zespołu kreatywnego tworzącego koncepcje komunikacyjne. Do zespołu dołączy także Bartosz Niewiadomski, interactive media specialist, także ostatnio związany z BR Wp.pl. Sosiński i Sysa pracowali wcześniej w strukturach ZOG.

A co na to ZOG?

Przedstawiciele ZenithOptimedia potwierdzili, że są prowadzone rozmowy z domem mediowym Equinox Polska o sposobie dalszej współpracy. Plan rozwoju grupy opiera się przede wszystkim na strukturach zarządzanych wewnętrznie, czyli Zenithmedia, Optimedia i Performics.

– Podmioty zewnętrzne działające na podstawie umów o współpracę na dzień dzisiejszy nie spełniają tego warunku, a tym samym nie pasują do wybranego przez zarząd ZOG modelu optymalizacji działań firmy. Wyniki rozmów o warunkach dalszej współpracy zależeć będą od gotowości do dostosowania działań współpracujących z nami podmiotów do strategii ZOG. – czytamy w informacji przesłanej do redakcji.

Nie chcą jednak komentować przyczyn obecnej sytuacji. Przypomnijmy, że od kilku miesięcy na czele ZOG stoi Monika Bronowska. W momencie zamykania tego materiału wciąż trwały rozmowy między stronami. Prawdopodobnie zakończą się pod koniec br.

Tegoroczni klienci Equinox Polska, to Jula, Euronet – siec bankomatów, DM BOŚ, Państwowa Inspekcja Pracy, Dor Group, Maris – deweloper, Thalgo, Natur Produkt Zdrovit, Palarnie.pl, Wydawnictwo Zwierciadło, Sud Tyrol, Kerrygold, Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Wars i Sawa, PKPP Lewiatan, PKP Intercity, John Deere, Lidzbark Warmiński, UM Lublin, Wapster.

Spółka nie podaje informacji na temat własnych wyników finansowych.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.