Browar za browar
Wygrana grupy Starcom MediaVest w globalnym przetargu grupy Heineken pozwoli jej spokojniej podejść do prawdopodobnej utraty Kompanii Piwowarskiej. Pytanie tylko, kto na początku przyszłego roku zajmie się obsługą Grupy Żywiec.
Rumieńców tej sprawie nadaje fakt, że jak wynika z naszych informacji, Starcom odpadł z kolejnych etapów przetargu na KP. Ostatecznie miały w nim zostać MediaCom, MEC i Initiative. To mogłoby oczyścić sytuację Starcomu, jeśli chodzi o przejęcie Grupy Żywiec. Przedstawiciele Starcomu pytani o to, kto ostatecznie obsłuży budżet, stwierdzili, że w przetargu brał udział MediaVest i obecnie to on jest stroną tego konkursu. Jednak sam fakt, że ani MediaVest, ani sama Grupa Żywiec nie mają jeszcze jasnego stanowiska w tej sprawie, może świadczyć, że sprawa ta nie jest tak oczywista.
Czas na zastanowienie
Na wyjaśnienie szczegółów obsługi Żywca zainteresowane strony mają jeszcze kilka miesięcy. Jak powiedziała Beata Szcześniak, managing director Macroscope OMD, obecnego domu mediowego Grupy Żywiec, agencja ma obsługiwać klienta do końca br. Sam dom mediowy nie mógł wziąć udziału w międzynarodowym przetargu ze względu na globalną obsługę Carlsberga przez OMD.
Grupa Żywiec to drugi co do wielkości producent piwa w Polsce. Najsilniej wspierane marki to: Żywiec, Tatra, Warka i Heineken. Według danych Kantar Media za 2011 r. wydatki marketera wyniosły prawie 140 mln zł, a rok wcześniej 121,6 mln zł. Wysokość inwestycji Grupy Żywiec w media jest tylko nieznacznie niższa niż Kompanii Piwowarskiej, która w ub.r. wydała 144,3 mln zł. Można uznać, że zdobycie obsługi browaru powinno zastąpić prawdopodobną stratę Kompanii Piwowarskiej.
Przedstawiciele Starcomu i Kompanii Piwowarskiej nie wypowiadają się na temat przetargu mediowego.