Browar za browar

Wygrana grupy Starcom MediaVest w globalnym przetargu grupy Heineken pozwoli jej spokojniej podejść do prawdopodobnej utraty Kompanii Piwowarskiej. Pytanie tylko, kto na początku przyszłego roku zajmie się obsługą Grupy Żywiec.

Po kilkumiesięcznym przetargu Grupa Heineken, do której w Polsce należy Grupa Żywiec, wybrała Starcom MediaVest Group do obsługi skonsolidowanego budżetu szacowanego na 230 mln funtów. W przetargu brał także udział Mindshare. Z Polski wystawiono MediaVest. Nie mógł w nim wziąć udziału Starcom, ponieważ obsługuje największego konkurenta Grupy Żywiec - Kompanię Piwowarską. Tak jak w przypadku Grupy Żywiec także właściciel Kompanii Piwowarskiej - koncern SABMiller - postanowił przejrzeć oferty domów mediowych i rozpisał przetarg.

Rumieńców tej sprawie nadaje fakt, że jak wynika z naszych informacji, Starcom odpadł z kolejnych etapów przetargu na KP. Ostatecznie miały w nim zostać MediaCom, MEC i Initiative. To mogłoby oczyścić sytuację Starcomu, jeśli chodzi o przejęcie Grupy Żywiec. Przedstawiciele Starcomu pytani o to, kto ostatecznie obsłuży budżet, stwierdzili, że w przetargu brał udział MediaVest i obecnie to on jest stroną tego konkursu. Jednak sam fakt, że ani MediaVest, ani sama Grupa Żywiec nie mają jeszcze jasnego stanowiska w tej sprawie, może świadczyć, że sprawa ta nie jest tak oczywista.

Czas na zastanowienie

Na wyjaśnienie szczegółów obsługi Żywca zainteresowane strony mają jeszcze kilka miesięcy. Jak powiedziała Beata Szcześniak, managing director Macroscope OMD, obecnego domu mediowego Grupy Żywiec, agencja ma obsługiwać klienta do końca br. Sam dom mediowy nie mógł wziąć udziału w międzynarodowym przetargu ze względu na globalną obsługę Carlsberga przez OMD.

Grupa Żywiec to drugi co do wielkości producent piwa w Polsce. Najsilniej wspierane marki to: Żywiec, Tatra, Warka i Heineken. Według danych Kantar Media za 2011 r. wydatki marketera wyniosły prawie 140 mln zł, a rok wcześniej 121,6 mln zł. Wysokość inwestycji Grupy Żywiec w media jest tylko nieznacznie niższa niż Kompanii Piwowarskiej, która w ub.r. wydała 144,3 mln zł. Można uznać, że zdobycie obsługi browaru powinno zastąpić prawdopodobną stratę Kompanii Piwowarskiej.

Przedstawiciele Starcomu i Kompanii Piwowarskiej nie wypowiadają się na temat przetargu mediowego.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.