Inspiracje z Katalonii [FOTORELACJA]

Dobre wieści z Interact Congress w Barcelonie. Europejski rynek interactive urósł w ub.r. o 14,5 proc. Stary Kontynent dogania USA.

IAB Europe po raz szósty zorganizowało konferencję Interact Congress, która odbywała się w dniach 30-31 maja w Barcelonie. Pierwszego dnia formuła wystąpień miała charakter paneli dyskusyjnych połączonych z prezentacjami na temat wybranych dziedzin marketingu internetowego. Zaprezentowano również wyniki badania AdEx Benchmark, według których europejski rynek reklamy online urósł w 2011 r. o 14,5 proc. w porównaniu rok do roku i osiągnął poziom 20,9 mld euro.

Dla porównania - cały europejski rynek reklamowy – wyłączając online – urósł jedynie o 0,8 proc. w tym samym okresie. Europa zbliża się do poziomu Stanów Zjednoczonych, w których wydatki na reklamę w internecie wyniosły w analogicznym okresie w przeliczeniu na euro 24,5 mld.

Podczas konferencji przedstawiono dane, z których wynika, że największy wzrost rynku zanotowała Rosja, która uzyskała dynamikę 55 proc. Za nią są inne kraje z regionu CEE, kolejno: Serbia, Chorwacja, Słowenia, Słowacja, Polska i Turcja.

– Innowacyjność i różnorodność miały niewątpliwy wpływ na wzrost europejskiego sektora reklamy online, który ma obecnie 20 proc. całego rynku reklamowego w Europie – stwierdził podczas konferencji Alain Heureux, president i CEO IAB Europe.

Tego dnia dnia odbyła się także gala rozdania europejskich Mixx Awards 2012. Nie zabrakło na niej polskiego akcentu. Polska otrzymała specjalną nagrodę Best Country. Doceniono w ten sposób zarówno rozwój i nowe inicjatywy na naszym rynku interactive, jak i wkład IAB Polska w proces włączania nowych państw do struktur IAB. Nagrodę odebrał Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

Drugi dzień otwierał keynote Pierre Delsaux z Komisji Europejskiej, który referował możliwości cyfrowej promocji marek w kontekście uregulowań prawnych. Kolejnym keynote speakerem był Laurent Delaporte, odpowiedzialny w Microsoft Advertising za rynek EMEA. Jego prelekcja dotyczyła m.in. tego, jak komunikować się z konsumentem podłączonym cały czas do sieci. Nie zabrakło również prezentacji case studies. Najciekawsze wystąpienie miała Olga Nagornaya z OMD OM Group Russia, która prezentowała wyniki projektu "The Garden of Persil Freshness".

Po wszystkich prelekcjach uczestnicy konferencji zostali zaproszeni na taras hotelu Arts. Tam w atmosferze kuluarowych rozmów goście byli częstowani tzw. Adios drinks, które były słodkim pocieszeniem kończącego się, niestety, kongresu.

Interact Congress to jedna z najbardziej inspirujących konferencji w kalendarzu spotkań ludzi ze świata internetu. Redakcja "Media & Marketing Polska" była partnerem medialnym tego wydarzenia.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.