Aj ja jaj, FireFly!

Nie ma firmy, w której wszyscy są zadowoleni. Kiedy jednak pracodawca nie wypłaca pensji, wtedy można sięgać już po rozwiązania prawne. Wszystko wskazuje na to, że tak się już stało w FireFly.

Sytuacja w Grupie FireFly jest co najmniej nieciekawa – wynika z naszych obserwacji. W strukturach tej znanej agencji doszło już do wielu ruchów personalnych, przede wszystkim odejść. Nie dziwi nas fakt, że ludzie migrują do innych firm reklamowych, bo przecież to naturalne zjawisko. Są jednak fakty i domniemania, które bardzo niepokoją.

Move out

Ale zacznijmy od początku. W październiku ub.r. z agencją pożegnało się osiem osób. Wówczas Marek Piotrowski, prezes FireFly, tłumaczył to w następujący sposób: "Jak każda firma na rynku musimy optymalizować koszty, dążyć do lepszej efektywności. Szczególnie agencja musi być tworem bardziej elastycznym, gdzie niektóre prace są stałe, a niektóre projektowe. Musi mieć energię i nie zbliżać się do sztywnego poziomu korporacyjnego".

Następnie w grudniu z agencji odeszli Ewelina Skowrońska i Robert Antolak, którzy znaleźli się wtedy w Ars Thanea. W FireFly Creation jako zespół pracowali m.in. nad stworzeniem platformy komunikacji Pomysł na... dla marki Winiary, odpowiadali również za zakończoną kampanię "Zwykły bohater" dla Banku BPH.

Początek tego roku przyniósł coś, o czym na rynku szeptano od dłuższego czasu – Jacek Balicki, partner zarządzający w agencji FireFly, zrezygnował z tej funkcji na rzecz stanowiska CMO w Samsungu.

Dalsze zmiany rozpoczęły się pod koniec maja, kolejno z agencją żegnali się Michał Rafa, deputy client service director, Filip Szarama, art director, Maria Chęć, account executive, Jacek Wójcik, senior copywriter.

Pacta sunt servanda

Całkiem niedawno spotkaliśmy się z nadzwyczajnie ciekawą inicjatywą. W Facebooku pojawiła się strona Adv.watch Polska – stop oszustwom w branży reklamowej. Jak dowiadujemy się ze strony, to projekt ludzi z branży reklamowej, którym agencje nie wypłacają pensji. "Strona ta powstała w celu publicznego obnażania i napiętnowania takich sytuacji, a także ostrzegania innych" – czytamy w serwisie.

Z naszych informacji wynika, że za Adv.watch Polska stoją byli pracownicy agencji FireFly Creation, którzy oskarżają swojego byłego pracodawcę o niewypłacenie należnych wynagrodzeń. Marek Piotrowski, powiedział nam, że inicjatywa Adv.watch Polska nie jest mu znana. Zaprzeczył także, jakoby jego firma zalegała z płatnościami dla pracowników. Stwierdził też, że FireFly nie znajduje się obecnie w sporze prawnym z żadnym z obecnych lub byłych pracowników.

Na stronie jednak pojawiły się zupełnie odmienne od Piotrowskiego stwierdzenia. Łukasz Stachniak, creative group head (źródło: Goldenline.pl), pod jednym z postów umieścił następujący komentarz: "CEO zapomniał, że jego firma znajduje się aktualnie w sporze prawnym ze mną i z Michałem Kubikiem [dyr. kreatywny do stycznia br. – przyp. red., źródło: Goldenline.pl]. Na moją rozprawę zapomniał przyjść, a Michała trwa... właśnie teraz:) cd mojej rozprawy 16 sierpnia 2012". 

Skoro osoby związane z agencją pod własnym nazwiskiem publikują podobne rzeczy na facebookowej stronie, to dlaczego CEO FireFly twierdzi, że jest inaczej niż oni to prezentują? Dziwimy się, że kwestia niewypłacania pensji akurat w tej agencji wypływa dopiero teraz. Sygnały na ten temat docierały do nas już pod koniec ub.r., jednak przedstawiciele FireFly zapewniali nas, że nic takiego się nie dzieje.

Mamy nadzieję, że sprawy szybko się wyprostują, pieniądze trafią do osób, którym te środki należą się jak psu buda, a sama agencja wygrzebie się z tarapatów. I obyśmy o takich incydentach już nie słyszeli, tego wszyscy sobie życzymy.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.