Farmaceutyczna karuzela
USP Zdrowie zaczyna nową partię gry na rynku. Dyrektorem zarządzającym został Stefan Laux, który przechodzi do tej firmy z Polpharmy. Czy będzie on asem z rękawa? Karty zostały rozdane.
Elementem tej dynamiki jest niewątpliwie branża farmaceutyczna. Debiut marki Vicks (Procter & Gamble) w Polsce sprawił, że Reckitt Benckiser w środku lata rozpoczął kampanię pastylek na ból gardła Strepsils. Dodatkowo producenci silnie wspierają suplementy diety wszelkiej maści, te na odchudzanie, lepsze samopoczucie, lista nie ma końca.
OTC Hero
Personalnie natomiast wydarzeniem wakacji jest transfer Stefana Laux, który postanowił odejść z Polpharmy, gdzie był ostatnio marketing & sales directorem OTC. Od 1 sierpnia br. Laux na stanowisku dyrektora zarządzającego rozpocznie pracę w konkurencyjnej firmie USP Zdrowie, w której od końca maja panowało swoiste bezkrólewie. Wtedy bowiem z firmą rozstał się jej ówczesny prezes Piotr Kuc. Do tej pory nie udało nam się ustalić, gdzie i co finalnie zamierza robić były szef US Pharmacii.
O odejściu Laux z Polpharmy było wiadomo od dłuższego czasu. Na rynku od razu pojawiły się plotki, że teraz będzie on w USP Zdrowie. Firma chroniła te informacje, a sam Laux odpowiedział nam wtedy, że nie pojawi się w USP Zdrowie na stanowisku dyrektora marketingu ani nie obejmie prezesury. W zasadzie miał rację – został tam przecież dyr. zarządzającym...
Stefan Laux ma ponad 20 lat doświadczenia zawodowego w branżach FMCG, suplementów diety i OTC.
Karierę zawodową rozpoczął w marketingu w Procter & Gamble, a następnie pracował w firmie Benckiser. Od 1998 roku pełnił funkcję dyrektora generalnego Bols Polska/Węgry, po przejęciu Bolsa przez Remy Cointreau SA objął stanowisko dyrektora zarządzającego (senior vice-president) na Europę Wschodnią i Środkową.
Co już się zmieniło?
USP Zdrowie po roszadach personalnych, które zaszły na przestrzeni 2011 r. i początku br., wprowadziło nową strukturę w dziale marketingu. Zespół liczy ok. 35 pracowników.
W obrębie marketingu powstał nowy dział komunikacji marketingowej. Kieruje nim Beata Dąbrowska, która od kwietnia objęła nowo utworzone stanowisko marketing communications managera. Dąbrowska przeszła do USP Zdrowie z firmy Nestle, gdzie pracowała w ostatnim czasie na stanowisku brand communication development managera i odpowiadała za zespół prowadzący media, komunikację brandową oraz komunikację digitalową dla całego portfolio marek Nestle.
Elżbieta Urbaczka, kierownik ds. mediów na rynki zagraniczne (Litwa, Ukraina, Bułgaria), raportuje bezpośrednio do struktur organizacji w USA.
Magdalena Krawczyk została brand managerem Apapu, Magdalena Kuklewska – Ibupromu.
Dopełnieniem zmian było także powołanie odrębnego działu nowych mediów, który wspiera aktywności prowadzone przez zespoły marketingu, sprzedaży i komunikacji korporacyjnej. Odpowiedzialny jest za wdrożenia w obszarze nowych technologii, w tym aplikacje mobilne, serwisy internetowe oraz inne aktywności w mediach społecznościowych. Dział prowadzi Barbara Rogowska, kierownik ds. nowych mediów.
To najważniejsze zmiany, jakie zaszły w USP Zdrowie w ostatnim czasie. Jaki zamysł na prowadzenie biznesu będzie miał Laux, nie wiemy, czekamy aż oficjalnie pojawi się w firmie. Czy stanowisko prezesa USP Zdrowie zostanie ponownie obsadzone – pozostaje tajemnicą. W momencie powstawania tego materiału Eryka Gizińska, dyrektor ds. komunikacji USP Zdrowie, była nieuchwytna.
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.