Getin z aspiracjami

Nowa odsłona banku reklamowanego dotychczas przez Piotra Fronczewskiego, niegdyś w towarzystwie psa Fąfla, ma sprawić, że klienci zaczną postrzegać go jako nowoczesną instytucję finansową.

Getin Bank (Getin Noble Bank) ruszył z szeroko zakrojonymi działaniami komunikacyjno-reklamowymi. Chce repozycjonować swoją markę. Ma być postrzegany nie jak instytucja od pożyczek hipotecznych i consumer finance, ale jako nowoczesny, uniwersalny, z kompleksową ofertą bank "pierwszego wyboru". Dlatego też wprowadza nowe logo i nową identyfikację wizualną.

- Nowa identyfikacja jest elementem, nie osią, kompleksowej strategii. Zmieniamy cały bank, a nie tylko jego marketing. Getin to 14. marka w Polsce pod kątem wartości 
i trzecia spośród marek bankowych. Chcemy pokazać, że polska marka może oferować usługi i mieć wizerunek na poziomie najlepszych marek światowych - mówi Maciej Szczechura, członek zarządu Getin Noble Banku.

Bank będzie także sukcesywnie zmieniał wystrój swoich placówek na nowocześniejszy, o wyższym niż obecny standardzie. Bank dysponuje siecią 550 oddziałów (230 własnych i 320 franczyzowych) - do połowy roku nowy wystrój otrzyma ok. 30 placówek.

Z tej okazji bank przygotował szeroko zakrojoną kampanię wizerunkowo-produktową. Promuje ona rachunki Getin Up, które są flagowym produktem nowego Getinu.

- Chcemy stać się bankiem pierwszego wyboru. Być wybierani nie tylko ze względu na dobre parametry produktów - lokaty czy kredytu, ale też profesjonalną obsługę, nowoczesność. Krótko mówiąc - chcemy, aby to do nas przychodzili klienci, którzy szukają "swojego banku". "Mój bank" oznacza dziś w Polsce ten, w którym mamy ROR. Dlatego od początku tego roku rozpoczynamy mocną walkę o rynek rachunków - wskazuje Szczechura.

Konta Getin Up mają świadczyć o nowoczesności nowego Getinu. Umożliwiają one np. wykonanie przelewów bez znajomości numeru konta adresata, np. przy użyciu Facebooka, maila i SMS-a (nie trzeba pamiętać numeru konta osoby, której chcemy zrobić przelew), płatności zbliżeniowe telefonem oraz nowoczesna, pierwsza na świecie karta MasterCard Display Card z wyświetlaczem, który może wyświetlać aktualny stan konta. Potwierdzeniem nowoczesności Getinu ma też być aplikacja do bankowości mobilnej (w smartfonach), z szeregiem unikatowych funkcjonalności dotyczących m.in. szybkiego logowania, przelewów dzięki QR kodom itp.  

Bez Fronczewskiego?

Kampania reklamowa potrwa cztery tygodnie. Obejmuje TV, prasę, outdoor oraz internet. W ramach komunikacji telewizyjnej zaplanowano wysoko pozycjonowane spoty w trzech długościach (60, 30 i 10 s). Kampania prasowa obejmuje dzienniki i tygodniki opinii oraz prasę rozrywkową - oprze się na wyróżniających się, niestandardowych dużych formatach. W outdoorze postawiono na nośniki typu backlight oraz citylighty w 10 największych miastach Polski oraz tablice w metrze warszawskim, natomiast w kampanii internetowej - na działania wizerunkowe, w tym duże i ekskluzywne formaty w portalach horyzontalnych.

Za kreację kampanii odpowiada agencja Bardzo, za produkcję Opus Film, media zaplanował i kupił dom mediowy MediaVest, natomiast za wsparcie PR odpowiedzialna jest agencja Rc2. Nie będzie w niej występował Piotr Fronczewski, od kilku lat twarz reklamowa marki Getin Bank - bank nie podjął jednak ostatecznej decyzji, czy zrezygnuje z jego udziału w reklamach. Rachunki Getin Up są produktem flagowym, bank planuje kolejne ich kampanie w br.

Na koniec III kw. ub.r. Getin Bank prowadził ponad 540 tys. rachunków ROR. Internetowy Getin Online prowadzi 150 tys. ROR-ów i dodatkowo obsługuje ok. 250 tys. klientów depozytowych.

Według naszych informacji zarówno serwis internetowy, jak i bankowości mobilnej z Getin Up zostaną zaadaptowane do Getin Online w ciągu ok. 4 miesięcy.

Niejako automatycznie nasuwa się porównanie nowego Getinu z Alior Sync. Uruchomiony w połowie czerwca ub.r. kosztem ok. 50 mln zł młodszy "synek" Alior Banku w ciągu 6,5 miesiąca pozyskał 167 tys. klientów. Wedle założeń do połowy 2016 r. chce mieć 1 milion klientów, zgromadzić ponad 4 mld zł depozytów i sprzedać 2,5 mld zł kredytów.

Z kolei grupa BRE Banku od roku pracuje nad nową odsłoną swojego internetowego mBanku. Zapowiada nowy, intuicyjny interfejs, zarządzanie finansami osobistymi, wideochaty, integrację z serwisami społecznościowymi, pełną mobilność oraz zniżki i oferty specjalne (rabaty) oferowane we współpracy z partnerami.
Prezes BRE Banku Cezary Stypułkowski zapowiadał, że będzie to bankowość nowej generacji. Wewnątrz grupy projekt określano mianem "mBanku 2.0". BRE szacował, że cały launch pochłonie ok. 100 mln zł i że będzie to jeden z największych, jeśli nie największy projekt technologiczno-informatyczny w branży bankowej. Pierwotnie premierę zapowiadano na IV kwartał ub.r., ale prace się przedłużyły. Podobno ma ujrzeć światło dzienne w lutym lub marcu. Nad wyglądem i funkcjonalnością nowego mBanku pracuje agencja interaktywna Artegence. To ta sama, która pracowała nad serwisem Alior Sync.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.