Wojna na gładkie ciała

Niemal równocześnie Nivea i Henkel zapowiedziały nowości w kategorii pielęgnacji ciała. Choć preparaty nie są identyczne, to jednak mają spełniać te same potrzeby.

Jak pokazują badania firm kosmetycznych, Polki bardzo chciałyby mieć zadbane ciało, ale często brakuje im czasu na stosowanie balsamów do ciała, które wymagają m.in. kilku chwil, aby mogły się wchłonąć. Dlatego też blisko dwie trzecie konsumentek nie używa tego typu preparatów. Potencjał rozwoju w tym segmencie jest na tyle duży, że ze swoimi nowościami niemal w tym samym momencie zadebiutowały Nivea Polska i Henkel.

Pierwszy z nich wprowadza na rynek nową kategorię kosmetyków do pielęgnacji ciała. Jest to linia balsamów do stosowania pod prysznicem. Jak mówi Jakub Kessler, brand manager Nivea Polska, wprowadzając nową kategorię, marka chce przyciągnąć nowe konsumentki do tej kategorii produktów. Obecnie, jak wynika z danych koncernu, marka Nivea jest liderem kategorii pielęgnacji ciała. Z kolei Henkel wprowadza na rynek linię Fa Shower+Lotion – żel pod prysznic z balsamem do ciała. Jak podkreśla Piotr Strzelczyk, marketing manager Henkel Beauty Care, jest niewielkie ryzyko "kanibalizacji" nowej linii z produktami z kategorii balsamów. – Ze względu na wyższą penetrację żeli pod prysznic w porównaniu do balsamów z naszych wyliczeń wynika, że efekt będzie pozytywny dla wzrostu obu kategorii łącznie – dodaje.

Obie nowości będą wspierane działaniami reklamowymi. Balsamy Nivei mają być eklamowane w mediach (m.in. telewizja, prasa i internet) oraz poprzez działania samplingowe. Łącznie Nivea planuje rozdanie blisko 1,5 mln próbek, m.in. na plażach. Adaptację reklam przygotowuje DraftFCB + Ad Fabrika, za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MEC. Ta sama agencja mediowa zajmie się także obsługą kampanii Fa Shower+Lotion. Bliższe szczegóły na temat kampanii Henkla nie są znane.

Przypadkowa zbieżność debiutu obu produktów jest wręcz niewiarygodna. Można się spodziewać, że bardzo szybko także inni marketerzy dołączą do tego wyścigu. Ciekawe, jakie jeszcze czynności pielęgnacyjne firmy kosmetyczne przeniosą pod prysznic?

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.