Cztery statuetki Cannes Lions w Polsce

180heartbeats + Jung v. Matt, Young & Rubicam i Getin Noble Bank nagrodzeni na festiwalu.

Po zakończeniu 60. edycji międzynarodowego festiwalu Cannes Lions do Polski przyjechały cztery statuetki. Getin Noble Bank zdobył nagrodę Innovation Lions za projekt karty MasterCard Display. W tej samej kategorii była nominowana agencja K2 za projekt PZU Drive, która nie otrzymała jednak nagrody. Srebrnego i Brązowego Lwa w kategorii branded content and entertainment za "Rak'n'Roll Records" dostał zespół 180heartbeats + Jung v. Matt. Kolejny Brązowy Lew, tej samej kategorii, za projekt "Doping TV!" otrzymała agencja Young & Rubicam. 

Na Agencję Roku została wybrana Ogilvy Brasil. Zebrała na tegorocznym festiwalu nagrody w kategoriach: film, film craft, press, outdoor, radio, cyber, titanium and integrated, direct, promo & activation, design, PR, mobile, creative effectiveness, branded content & entertainment oraz innovation Lions. Na drugim miejscu znalazła się agencja McCann Melbourne, na trzecim - AlmapBBDO Brazil.

Siecią Roku została Ogilvy & Mather, która zebrała najwięcej statuetek. Zaraz za nią znalazły się BBDO i DDB. Po raz kolejny WPP zdobyła tytuł Holding Company of the Year. Omnicom zajął drugie, a Publicis Groupe trzecie miejsce. Kreatywnym Marketerem Roku została Coca-Cola. Do tej nagrody wybranych nominują organizatorzy festiwalu. Podobnie jak do Media Person of the Year, którym został Salar Kamangar, CEO YouTube, senior vice-president of video Google, worldwide. Tytułem Grand Prix For Good wyróżniona została kampania "The Ant Rally" przygotowana dla WWF przez BBDO Germany Düsseldorf.

źródło: canneslions.com
źródło: canneslions.com
60. edycja festiwalu Cannes Lions była również okazją do podsumowania kilkudziesięciu lat jego historii. W tym czasie największą liczbę grand prix orzymały agencje ze Stanów Zjednoczonych (68 statuetek). W pierwszej piątce znalazły się kolejno: Wielka Brytania (30), Francja (15), Australia (12) i Szwecja (11).

Najczęściej wyróżnianą grand prix agencją w historii Cannes Lions była DDB (16 statuetek). Na drugim miejscu ex aequo uplasowały się BBDO i TBWA (11). Na trzecim agencje Crispin Porter & Bogusky oraz JWT (9). Klient, który zdobył najwięcej statuetek grand prix, to Nike (14 wyróżnień).

Katarzyna Kacprzak 706 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.