#tylewygrać - bezcenne!

Momentem dużej radości w agencjach są wiadomości o wygranych przetargach. Cieszyli się ostatnio w Digital One i Socializerze.

Agencje mimo rekordowych upałów nie zwalniają tempa, walcząc o nowe projekty. W Facebooku pojawił się nawet hashtag, choć nie wiem, czy branżowy, ale dobrze obrazujący radość zwycięzców – #tylewygrać. Kto dużo zdobył w ostatnim czasie?

 

Drink Positive

#tylewygrała m.in. agencja Digital One na projekt międzynarodowej akcji dla Lipton Ice Tea, realizującej filozofię Drink Positive tej marki w obszarze digital. Koncept o nazwie "Smilie project” zostanie wdrożony na co najmniej 10 rynkach na całym świecie, z możliwością rozszerzenia go na kolejne. Projekt zrealizowany według tego pomysłu ruszył także w Polsce. Potrwa około dwóch miesięcy.



"Smilie project" opiera się na uśmiechu jako wypadkowej filozofii Drink Positive. Oparty będzie w dużej mierze na działaniach w mediach społecznościowych. Składa się z trzech cyklicznie uruchamianych aktywacji, opartych na trzech "uśmiechniętych aplikacjach”. Pierwsza z nich to Smilie Factory – aplikacja przeznaczona do wykorzystania w Facebooku. Poprzez kamerę komputerową analizuje ona parametry twarzy użytkownika i na ich postawie generuje ikonę zwaną Smilie. Użytkownik może później dostosowywać tę ikonę do własnych upodobań poprzez dodawanie do niej przeróżnych atrybutów. Taką specjalnie wygenerowaną, indywidualną ikonką można się podzielić ze znajomymi w FB, można z niej też zrobić m.in. tapetę, awatar do różnego rodzaju komunikatorów.

Kolejna aplikacja to Smilie Message. Przy jej użyciu użytkownicy mogą przesyłać między sobą wiadomości, które są odczytywane adresatowi przez ich ikonkę przy użyciu syntezatora mowy.

Smilie Moments to z kolei aplikacja konkursowa wykorzystująca w pomysłowy sposób stworzonego wcześniej Smilie.



Aplikacje będą uruchamiane cyklicznie w trakcie trwania całej akcji. "Smilie project" będzie wsparty kampanią w Facebooku.

 

Zdobycze z Racławickiej 95

Dwa całkiem spore przetargi wygrała też agencja Socializer. Pierwszy to Microsoft – Socializer będzie odpowiedzialny za komunikację tej marki w mediach społecznościowych. Agencja zajmie się obsługą relacji z konsumentami oraz promowaniem produktów biznesowych Microsoftu. Poprzednio za obsługę tego klienta w mediach społecznościowych odpowiadała agencja Heureka (dzisiaj VML Poland).

Agencja Łukasza Misiukanisa z bazą przy Racławickiej 95 w Warszawie zwyciężyła również przetarg marki telekomunikacyjnej Play (P4) na obsługę w social mediach. Tym samym agencja utrzymała budżet socialmediowy klienta, z którym współpracuje już od dłuższego czasu. Umowa została podpisana na kolejny rok. Obrona tego projektu w naszym mniemaniu ma też duży wydźwięk wizerunkowy dla Socializera.

Na zakończenie, dla wtajemniczonych – przetarg digitalowy na Coca-Colę jeszcze trwa, z niecierpliwością czekamy na kolejny hashtag.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.