Zmiana warty w Havas Media Group
Rewolucja na szczycie raczej nie oznacza istotnych zmian w kierunku rozwoju agencji. Zgodnie z trendami grupa ma skoncentrować się na wykorzystywaniu synergii. Swoją szansę widzi także w specjalizacji.
Z duchem rynku
Na nowego szefa grupy została mianowana Małgorzata Węgierek, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w pracy w domach mediowych, a ostatnio szef Arena Media Communications, siostrzanej agencji Havas Media. Węgierek, wraz z objęciem stanowiska CEO Havas Media Group, będzie odpowiadała za wszystkie marki grupy: Havas Media, Arena oraz Havas Sports & Entertainment, kierując jednocześnie jako dyrektor zarządzający spółką Arena Media Communications. Renata Wasiak, dyrektor zarządzający Havas Media, będzie odpowiedzialna za działalność operacyjną Havas Media w Polsce i będzie podlegała Węgierek.
Sama zmiana w kierownictwie nie niesie ze sobą rewolucyjnych zmian w strategii grupy. Jak mówi Węgierek, firma zakończyła proces integracji usług digitalowych w ramach zespołów obsługujących klientów Havas Media Group. - Na pewno kolejnym ważnym zagadnieniem będzie szersza i bliższa współpraca z Havas Worldwide. Dzięki której w ramach jednej grupy będziemy w stanie skupić wszystkie obszary komunikacji - dodaje nowa szefowa Havas Media Group. Zapowiada także dalsze inwestycje i koncentrację w wyspecjalizowane działy w obszarze digitalu, czyli Artemis (zarządzanie danymi), Mobext (mobile marketing), Socialyse (social media) i Affiperf (optymalizacja zakupu powierzchni reklamowych online - RTB). Dopełnieniem tej organizacji ma być elastyczna i prosta struktura, która umożliwi szybkie reagowanie na potrzeby klienta.
Nie boimy się POG-u
Zmiany w Havasie zbiegły się w czasie z toczącymi się kilkoma ważnymi przetargami. Obecnie Havas Media walczy o budżety m.in. Carlsberga, Danone, Reckitta czy HBO. Dwaj ostatni to dotychczasowi klienci Havas Media. To oznacza, że nowe kierownictwo dość szybko będzie musiało sprawdzić się nie tylko w ramach organizacji, ale także na płaszczyźnie newbusinessowej, będąc wciąż niezależną strukturą reklamowo-mediową. Tym bardziej gdy właśnie teraz tworzy się największa tego typu organizacja, jaką jest POG. - Myślę, że przez najbliższy rok będą skoncentrowani głównie na porządkowaniu swojej bardzo rozbudowanej struktury w nowym scenariuszu i obsadzaniu liderów poszczególnych obszarów działania - to jest dobra wiadomość dla konkurencji. Czy struktura będzie na tyle elastyczna, żeby gwarantować zintegrowane podejście do planowania komunikacji reklamowej? Nie jestem pewna. Tego się pewnie obawiają kluczowe podmioty tej grupy. Wielkość nie jest najważniejszym elementem powodzenia biznesowego, nawet na rynku mediów - podkreśla ze spokojem Węgierek.
Na początku roku Havas Media przeszedł rebranding z MPG i reorganizację. Teraz zmianę kierownictwa. Wydaje się, że liczba rewolucji na ten rok została już wyczerpana.