Cannes Lions 2014 - Polacy z trzema statuetkami

Agencje wracają do Polski ze skromnymi zdobyczami.

 

Na festiwalu w Cannes zostały nagrodzone dwie agencje z Polski. Srebrną statuetkę zdobyła agencja Ogilvy & Mather, która wraz z Radą Języka Polskiego PAN zgłosiła kampanię promującą stosowanie polskich znaków diakrytycznych. Także srebro (media) i brąz (PR) otrzymał Cheil Polska. Agencja ta przygotowała dla Polskiego Czerwonego Krzyża projekt „Bardzo dobre maniery”, dzięki któremu goście wybranych restauracji mogli dopisać do swojego rachunku 5 zł na rzecz PCK.

 

Na short-listach znalazły się kolejne dwie kampanie, niestety, nie zostały one nagrodzone. W kategorii cyber - 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię "Game is not over" dla Tiger Energy Drink (Maspex), a w kategorii design - Walk Creative za identyfikację wizualną dla firmy Human to Business. W kategorii PR znalazły się: kampania "Najbardziej czułe miasto w Polsce" przygotowana przez Alter Media i Starcom dla Milki (Mondelez). W kategorii promo & activation zakwalifikowała się kampania przygotowana przez Havas Worldwide Warsaw dla Canal+ Sport (NC+) pt. "Moje El Clásico”, która promowała transmisję meczu FC Barcelona - Real Madryt na platformie NC+. Cheil Polska otrzymała również nominację za kampanię "Tato zwolnij", zrealizowaną wraz z Cheil Germany Schwalbach dla Samsunga (zgłoszona w konkursie przez niemiecką agencję).

Laury dla DDB

Warto odnotować także, że DDB EMEA zdobyła tytuł Regionalnej Sieci Roku. Podczas Cannes Lions 2014 sieć zebrała w sumie 43 statuetki. Ponadto brytyjska agencja Adam & Eve DDB otrzymała tytuł Agencji Roku, zdobywając cztery nagrody grand prix oraz 18 Lwów: 7 złotych, 4 srebrne i 7 brązowych.

Najczęściej nagradzaną kampanią tegorocznego Cannes Lions została "Sorry, I Spent it on Myself” promująca sklepy Harvey Nichols autorstwa wspomnianej agencji Adam & Eve DDB. Kampanię nagrodzono 12 Lwami (w tym cztery grand prix).

Agencje DDB na tegorocznym festiwalu Cannes Lions odebrały nagrody w 12 różnych kategoriach: branded content, cyber, design, direct, film, film craft, mobile, outdoor, PR, press, promo & integrated. Zwycięskie kampanie tworzone były dla takich klientów jak m.in.: Bic, Caritas, Celem, Diageo, Google+, Hasbro, John Lewis, Lufthansa, McDonald’s, Musee De La Grande Guerre, Popakademie Baden-Wurttemberg i Volkswagen.

Nagroda Regionalna Sieć Roku przyznawana jest regionalnym sieciom agencji, które zdobędą najwięcej nagród. Uwzględniane regiony to: Azja Pacyfik, Europa-Bliski Wschód-Afryka, Ameryka Łacińska i Ameryka Północna.

Katarzyna Kacprzak 706 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.