AMS postawił pierwszą wiatę
Zastępca prezydenta m.st. Warszawy Jacek Wojciechowicz oraz prezes AMS SA Marek Kuzaka odsłonili pierwszą stołeczną wiatę powstałą w ramach projektu "Przystanek komunikacji miejskiej".
Trudne początki
18 grudnia 2013 r. konsorcjum AMS/Stroer podpisało umowę na wymianę wiat. Rozpoczęty 26 listopada 2012 r. przetarg w końcu, po dwóch latach, został sfinalizowany. Co prawda już następnego dnia spółka Stroer Polska postanowiła wycofać się z operacyjnego zaangażowania w realizację tego projektu, czego powodem miało być to, że ostateczne warunki realizacji koncesji "nie spełniały na satysfakcjonującym poziomie oczekiwań Grupy Stroer", ale AMS ma nadal do wymiany wiaty w całej Warszawie. Około 625 przystanków zlokalizowanych w Śródmieściu i dzielnicach ościennych wyposażono w wiaty zgodne z projektem wskazanym przez m.st. Warszawa. Na pozostałych przystankach (ok. 955) mają pojawić się wiaty z seryjnej produkcji, zaproponowane przez koncesjonariusza, zaakceptowane uprzednio przez miasto. Na obszarach objętych nadzorem konserwatorskim oraz w miejsce wiat z produkcji seryjnej koncesjonariusz będzie mógł zainstalować wiaty wg trzeciego projektu, tzw. konserwatorskiego.
NFC, QR i WiFi
Zgodnie z umową AMS w ramach koncesji w ciągu trzech lat wybuduje 1580 przystanków. Wszystkie wiaty będą interaktywne – standardowo zostaną wyposażone w technologię near field communication (NFC) oraz kody QR. A dzięki bramce Gateams.com pasażerowie będą mogli skorzystać z szeregu dostępnych funkcjonalności – zaplanować podróż, zapoznać się z informacjami o mieście lub pobrać darmowe treści –- artykuły lub utwory muzyczne. Ponadto w wiatach konkursowych i konserwatorskich docelowo dostępne będzie również darmowe WiFi. Proces przygotowania i stawiania nowych wiat przystankowych w stolicy zostanie sfilmowany i pokazany w 6-odcinkowym cyklu reportaży zatytułowanych "Przystanek Warszawa", zrealizowanych przez TVP Warszawa.
Powołanie Instytutu Badań Outdooru (IBO), rozpoczęcie badania Outdoor Track oraz prace nad projektem tzw. ustawy krajobrazowej to wyraźne sygnały świadczące o tym, że branża OOH pracuje nie tylko nad swoim wizerunkiem, ale przede wszystkim nad poprawieniem jakości i efektywności współpracy z rynkiem. Wiaty warszawskie to kolejny projekt, na który czekaliśmy wiele lat i który w końcu trafia do realizacji.
Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.