Przede wszystkim content

Dawniej w pozycjonowaniu liczyła się przede wszystkim liczba linków, która podnosiła pozycję w rankingu, dziś najważniejsza jest jakość i opracowanie procesu link buildingu indywidualnie do każdego klienta - pisze Michał Kliszczak, właściciel firmy Eactive - wiemy jak.

Na to, by nasza strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wyszukiwarce Google, składa się wiele działań. Dzisiejsze usługi pozycjonowania bazują na analizowaniu słów kluczowych, rzetelnej optymalizacji strony, content marketingu oraz link buildingu. Przede wszystkim powinno się zwracać uwagę na prezentowane treści, które muszą być spójne i bogate w niezbędne dla odbiorców informacje. W innym przypadku serwis nie znajdzie się na wymaganej pozycji w Google. W działaniach specjalistów od pozycjonowania jest widoczny nacisk na content marketing, czyli tzw. marketing treści. Jest to strategia, która polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikację atrakcyjnych i przydatnych dla określonej grupy treści. Należą do nich również grafiki oraz filmy video. Stawiając na aktualne i unikalne artykuły, które nie są naszpikowane słowami kluczowymi, efektywnie buduje się długotrwałe relacje z odbiorcą. Znaczenie ma też to, czy autor wzbudza zaufanie. Internauci zdecydowanie preferują ciekawe wizualizacje oraz treści, napisane przez osobę kompetentną. Dawniej liczyła się przede wszystkim liczba linków, która podnosiła pozycję w rankingu. Dziś najważniejsza jest jakość i opracowanie procesu link buildingu indywidualnie do każdego klienta.

Można zatem uznać, że pozycjonowanie w wyszukiwarce Google staje się coraz bardziej złożone, dlatego istotna jest wiedza i dobór odpowiednich metod pozycjonowania dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Aktualnie wzrosła liczba serwisów, które stają w szranki o najlepsze, czyli najwyższe miejsca. Na stopień zaawansowania obecnych metod pozycjonowania wpływają także odgórne zmiany algorytmów wyszukiwarki. Dawniej wystarczyło dodawanie stron do katalogów i optymalizacja, by umieścić stronę na wysokiej pozycji. W 2013 roku Google zaktualizowało algorytm Pingwin, co nie pozostało bez wpływu na podejmowane w 2014 roku działania agencji SEO. Pingwin znacząco ograniczył spam, który miał na celu wybijanie witryn na wysokie pozycje. Wykrył bowiem wszystkie działania niezgodne z etyką i wytycznymi wyszukiwarki Google, jak np. korzystanie z Systemu Wymiany Linków. W związku z tym, od 2014 roku rozwiązaniem dla średnich i dużych firm, które chcą zaistnieć w wyszukiwarce Google i czerpać z tego długotrwałe korzyści jest pozycjonowanie w formule KOP = stabilne pozycje.

W zdobyciu wyższej pozycji w Google chodzi przede wszystkim o zdobywanie linków naturalnych. Takie linki są umieszczone bezinteresownie lub jako element marketingu wirusowego w zasobach sieci przez internautów Proces ten nosi nazwę link buildingu i ma w dalszym ciągu ogromne znaczenie, mimo wielu zmian algorytmu wyszukiwarki Google. Pozyskiwanie odsyłaczy do pozycjonowanej strony z innych stron internetowych, przy stałym dbaniu o content strony może zapewnić wysoką i stabilną pozycję w Google.

Warto dziś postawić na działania marketingowe w internecie. Tak mało firm jest świadomych tego, że nie odniesie sukcesu rynkowego, dopóki nie zadba o pozycję swojej strony www w wynikach wyszukiwania Google. W dobie internetu każdy potencjalny klient wpisuje hasło związane z produktem, który chce nabyć lub usługą, z której chce skorzystać. Jeśli dany serwis jest na wysokiej i stabilnej pozycji, jest to prosta droga do osiągania zysków.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.