Przetargowy przełom roku
Choć wydatki reklamowe RB maleją, to i tak było o co walczyć. ZOG kolejny rok będzie dbał o mediaplan tego marketera. Rozstrzygnęły się też ciekawe konkursy na obsługę digitalową. Nudno nie jest.
Dentsu po przetargu Reckitta może jednak otrzeć łzy ze względu na wygrany przetarg firmy farmaceutycznej Krka Polska, który poszedł na konto Carata. Carat został wybrany do przygotowania i realizacji zintegrowanej strategii oraz obsługi mediowej offline i online dla tego producenta leków generycznych. Szczegóły tego konkursu nie zostały podane.
Nowy rok ciekawie rozpoczął się dla agencji specjalizujących się w obsłudze interaktywnej. Do konkursu digitalowego agencje zaprosiła m.in. IKEA (Inter IKEA Centre Polska SA), która szuka partnera do obsługi swoich centrów handlowych. Nazw ani liczby agencji klient nie chciał ujawnić.
Również Kompania Piwowarska szuka agencji od digitalu i prowadzi przetarg obejmujący obsługę dwóch marek: Grolscha i Pilsnera. Do konkursu stanęły: Data Solutions, G7 i Lubię To - Linked by Isobar. Te trzy agencje pracują obecnie dla KP przy innych projektach.
Początek tego roku przyniósł też już kilka interaktywnych rozstrzygnięć. I tak po budżet Sunbites (Frito Lay Poland, grupa PepsiCo) sięgnęła Digital One. Szczegółów konkursu klient nie chciał ujawnić. D1 obsługuje PepsiCo również w kategorii napojów oraz komunikacji korporacyjnej. Za poprzednie działania marki Sunbites w kanałach społecznościowych odpowiadała agencja Interactive Solutions.
Natomiast K2 Search, wchodząca w skład K2 Media, wygrała przetarg na obsługę marek L’Oréal Polska w obszarze działań w wyszukiwarkach. K2 Search będzie prowadziła działania w SEM, SEO oraz będzie realizowała strategię content marketingu. Współpraca została zaplanowana na rok.
W ostatnim czasie agencja Albo/Albo zwyciężyła w przetargu na obsługę digitalową marki kosmetyków dla młodzieży Under Twenty z portfolio Laboratorium Kosmetycznego "Dr Irena Eris". Albo/Albo opracowało obecność marki Under Twenty w kluczowych kanałach online, w tym w Instagramie, Facebooku oraz innych, popularnych wśród młodych odbiorców. Szczegółów konkursu nie podano.
Maciej Florek
2392 Artykuły
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.
Komentarze
Artykuły powiązane