Wideo online w młodej grupie przerasta TV

Już w następnym roku wideo online może osiągnąć nawet 94 proc. zasięgu versus 86 proc. dla TV tradycyjnej, w grupie wiekowej 16-24 - wynika z analizy przygotowanej przez MediaCom Warszawa.

Już 93 proc. wszystkich osób w wieku 16-24 w Polsce korzysta z wideo w sieci – wynika z analiz domu mediowego MediaCom Warszawa przygotowanych na podstawie danych Gemiusa i Nielsen Audience Measurement. Według MediaComu maksymalny potencjał reklamowy w online wideo (reklamy instream) jest nieco mniejszy i wynosi ok. 65 proc. Wynika to m.in. z tego, że nie przy każdym formacie wideo pojawia się reklama, przez co inventory reklamowe jest ograniczone. Nie zmienia to jednak faktu, że online wideo to bardzo atrakcyjne medium do reklamowania się i w wielu aspektach przewyższa zwykły spot reklamowy w TV. – Nie dość, że jego potencjał zasięgowy bardzo szybko rośnie, to jeszcze taka forma reklamy jest bardzo atrakcyjna i przyciąga większą uwagę, co przekłada się na lepszą zapamiętywalność i większą chęć zakupu – mówi Michał Buszko, media manager MediaCom Warszawa.

Średni miesięczny zasięg TV oraz  Video w Internecie dla osób w wieku 16-24
Średni miesięczny zasięg TV oraz Video w Internecie dla osób w wieku 16-24

– Coraz więcej młodych osób ogląda online wideo w porównaniu z telewizją stacjonarną i ta różnica się powiększa. Rok 2014 był przełomowy, po raz pierwszy widzowie w wieku 16-24 oglądali więcej wideo w sieci niż przed odbiornikami TV (91 proc. vs. 90 proc.). Różnica była co prawda niewielka, ale historyczna i nastąpiła o rok wcześniej niż zakładaliśmy. Analizując tegoroczne dane, widzimy, że od początku tego roku ta różnica się powiększa i od stycznia do kwietnia br. wynosiła odpowiednio 93 proc. vs. 88 proc. na rzecz online wideo. Wideo w internecie jest coraz bardziej popularne i "wypycha” telewizję stacjonarną. Przypuszczamy, że do końca roku ten trend utrzyma się na zbliżonym poziomie – dodaje Buszko.

Według prognoz MediaCom Warszawa zasięg online wideo nadal będzie rósł. Już w następnym roku może osiągnąć nawet 94 proc. versus 86 proc. TV tradycyjnej w grupie wiekowej 16-24. Rok 2016 może okazać się przełomowym dla grupy wiekowej 25-29, w której oglądanie wideo w internecie przekroczy zasięgiem oglądanie telewizji stacjonarnej. Młodzi widzowie coraz częściej rezygnują z oglądania tradycyjnej TV, a wielu z nich deklaruje, że w ogóle jej nie ogląda. Nadawcy zaczęli poszukiwać nowych rozwiązań dla reklamodawców, aby ich strategie mogły podążać za widzami. – Dziś nie mówi się już o kampaniach TV tylko o kampaniach wideo, które są elementem strategii integrated screen planning, czyli planowaniu wideo z uwzględnieniem wielu ekranów – dodaje Michał Buszko.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.