Apap zmienia styl. Na już nam dobrze znany

Marka z kategorii pain próbuje nowych rozwiązań kreatywnych. Gratulujemy odwagi, lecz nie stylu, w jakim to wszystko się wydarzyło.

USP Zdrowie w miniony poniedziałek (17.08.2015) rozpoczęło nową kampanię marki leku przeciwbólowego Apap w nowej konwencji pod hasłem "Mądre leczenie". Autorem kreacji jest agencja Brasil.

Spot łudząco przypomina reklamę marki leku Tylenol, również z kategorii pain, produkowanego przez firmę McNeil. Jak udało nam się ustalić, za kampanię Tylenolu pod hasłem "Feel Better" odpowiadała w 2008 r. agencja Deutsch New York.

O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy przedstawicieli USP Zdrowie. W odpowiedzi otrzymaliśmy następujące oświadczenie: 

"(...) od ponad 20 lat marka Apap przynosi Polakom ulgę w bólu, a w swoich działaniach i komunikacji jest nastawiona na człowieka. Zabieg estetyczny polegający na ukazywaniu problemu bólu przez pryzmat ludzkiego ciała jest naturalnym rozwinięciem działań komunikacyjnych marki. Emocjonalne fotografie ludzkiego ciała obrazujące miejsca bólu pojawiały się już w komunikacjach marki, także w ostatniej kampanii "Odpowiedzialny wybór” emitowanej w latach 2013-2015. Jak wszyscy twórcy, inspirujemy się przykładami z otaczającej nas rzeczywistości czy elementami pochodzącymi z dziedziny sztuki, kultury i kinematografii oraz fotografii".

O zajęcie stanowiska poprosiliśmy również agencję Brasil. - Zgodnie z przyjętą przez nas jakiś czas temu zasadą nie wypowiadamy się ani na temat naszych kampanii zrealizowanych na zlecenie klientów, ani na temat kampanii stworzonych przez naszą konkurencję - przekazał nam Michał Wronecki, client service director & partner Brasil.

Sprawa jest o tyle interesująca, że spot Tylenolu nie był dla przedstawicieli branży reklamowej nieznany. Nasi rozmówcy czuli raczej zaskoczenie, że taka marka jak Apap "inspirowała" się tak silnie reklamą sprzed ośmiu lat. Stanowisko, jakie wysłało nam USP Zdrowie, było znacznie dłuższe, jednak z przesłanych zdań niewiele odnosiło się do problemu. Czy nie łatwiej byłoby zakomunikować, że nowa reklama Apapu jest po prostu odpowiedzią na wysłany brief, niż lawirować w gonitwie stwierdzeń, które nie nadają się de facto do publikacji?

Poza całą sferą niedomówień jedno należy przyznać na plus - odmieniony styl komunikacji produktów OTC wnosi dużo świeżości. Zmęczeni obrazkiem połykanej tabletki, a następnie jej wędrówki przez prześwietlone ciało przy rosnących słupkach dotyczących składników aktywnych doceniamy fakt wyjścia poza ramy komunikacji tej kategorii. Szkoda, że odbywa się to w nieco nieprzyjemnej atmosferze. Ale czy polski konsument kiedykolwiek słyszał o marce Tylenol? Czy widział spot agencji Deutsch? Nie sądzę. 

Media do końca br. dla USP Zdrowie planuje i kupuje dom mediowy SMG Starcom.

Maciej Florek 1870 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.