Przetargi: abonament i piwo

Jeszcze przed wakacjami napisałam kolumnę przetargową, gdzie tematem przewodnim były oczywiście marki piwne. Potem długo, długo nic, bo kilka ostatnich upalnych miesięcy rozgrzewało przede wszystkim domy mediowe, gdzie działo się dużo nie tylko lokalnie, ale także w całym regionie.

Wszystko wskazuje na to, że jesień w końcu da mi powody do pisania o przetargach kreatywnych. We wrześniu zakończył się jak do tej pory jeden z największych przetargów dotyczących obsługi full service prowadzony przez T-Mobile Polska. W wyniku przetargu agencją wiodącą odpowiedzialną za obszar ATL dla wszystkich marek z portfolio firmy została Leo Burnett. Wspierana będzie przez agencję Bridge 2 Fun, która dodatkowo ma opiekować się działaniami sponsoringowymi. W zakresie BTL T-Mobile współpracował będzie z agencją G7, także znajdującą się w strukturach grupy Leo Burnett.

 

I tu warto przyjrzeć się samej agencji Bridge 2 Fun, która należy do grupy 4Fun Media. Jej CEO jest Rafał Baran, wcześniej od 2008 r. związany z Grey Group, a od 2011 r. prezes zarządu tej grupy w Polsce. Pracę na stanowisku prezesa spółki 4Fun Media objął w marcu tego roku. Kilka miesięcy później została powołana agencja Bridge 2 Fun wspierająca na początku komunikację firmy matki. Stanowisko managing directora w agencji obejmuje Maciej Zieliński, wcześniej związany z Radiem Eska, gdzie pełnił obowiązki promotion directora. Deputy creative directorem jest Grzegorz Wilczek, który przez ostatnie 15 lat pracował na tym samym stanowisku w Grey Group. Agencja do tej pory zorganizowała spoty kampanii rebrandingowej dla kanałów z portfolio 4fun Media oraz kampanii produktowej dla aplikacji second screen – 4Fun App. Kampania ta realizowana była wewnętrznie w warunkach ograniczonego budżetu. 
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, format, który będzie wykorzystywany przez najbliższy czas w komunikacji T-Mobile, został przygotowany właśnie przez Bridge 2 Fun, a Leo Burnett będzie odpowiedzialne jedynie za jego kontynuację. Prace kreatywne i produkcja pierwszych spotów, które rozpoczną nową kampanię operatora, są już zakończone.

Chociaż sezon ogródkowy za nami, branża piwna nie zwalnia tempa. Grupa Żywiec według naszych informacji przetargowo działa najaktywniej. Niedawno zakończyła przetarg na obsługę marki Warka, gdzie wybrała agencję Lvov. Na short-liście konkursu były jeszcze dwie agencje: Grandes Kochonos i Ogilvy & Mather. Wygrana Lvov oznaczała dla Just pewnie dotkliwą stratę. Agencja, która do tej pory odpowiadała za ten budżet, obsługiwała markę od marca 2005 r. A to nie koniec, ponieważ – jak wynika z naszych informacji – Grupa Żywiec rozgląda się również za nowa agencją dla drugiej swojej marki – EB. Za jej obsługę również do tej pory odpowiadał Just.
Katarzyna Kacprzak 706 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.