Przemeblowanie w McCannie

McCann Worldgroup wprowadza zmiany w zarządzaniu spółkami w Polsce i awansuje dwóch menedżerów.

Wszystkie zmiany w grupie zaczęły się prawdopodobnie od poruszeń na szczycie sieci w 2013 r., kiedy to Harris Diamond został nowym CEO McCann Worldgroup. Następnie Richard Bonner-Davies, prezes McCann WorldGroup w Europie Wschodniej i Środkowej, zaczął bliżej przyglądać się działaniom agencji w swoim regionie i postanowił wprowadzić zmiany w Polsce. Pierwszym posunięciem było wtedy tymczasowe zajęcie stanowiska dyrektora generalnego agencji w Polsce. - Agencja powinna być bardziej konkurencyjna. Chciałbym, żebyśmy znaleźli się w pierwszej trójce najlepszych agencji reklamowych w kraju - mówił wtedy Bonner-Davies.

Nowy początek

Zwieńczeniem długiego procesu integracji obszarów komunikacji w McCann Worldgroup jest połączenie zarządzania agencjami McCann i MRM//McCann. Zintegrowana agencja będzie działać pod marką McCann & MRM, a jej dyrektorem zarządzającym będzie Agnieszka Wichracka, dotychczasowa client service director McCann Worldgroup w Polsce. Dodatkowo powstaje połączona agencja Craft & Momentum, która będzie się specjalizowała w obszarze marketing services, events i produkcji. Jej szefem zostaje Mariusz Otowski, obecny dyrektor zarządzający agencji Craft. Wichracka i Otowski będą raportować do Wojciecha Borowskiego, prezesa McCann Worldgroup w Polsce.

W ramach McCann Worldgroup działa także agencja Weber Shandwick specjalizująca się w full service PR, której partnerem zarządzającym jest Agnieszka Dziedzic.

- Klienci oczekują od nas zintegrowanej oferty i umiejętności łączenia różnych specjalizacji przy tworzeniu efektywnych i innowacyjnych kampanii. Proces, który rozpoczęliśmy kilka lata temu, w naturalny sposób doprowadził do obecnego momentu integracji naszych flagowych agencji. Agnieszka Wichracka i Mariusz Otowski uczestniczyli w tych procesach od początku i doskonale potrafią zarządzać zintegrowanymi strukturami, efektywnie działającymi na nieustająco ewoluującym rynku komunikacji marketingowej - mówi Wojciech Borowski.

Odejścia i pożegnania

W listopadzie ub.r. z McCann Worldgroup pożegnał się Piotr Hassine, który przez ostatni rok był dyrektorem zarządzającym agencji MRM//McCann. We wcześniejszych latach związany był m.in z Havas Worldwide Warsaw oraz z K2. W swojej karierze pracował dla takich klientów, jak: NC+, Coca-Cola, KFC, Play, Pekao SA czy Peugeot. Jego projekty były nagradzane na festiwalach: Golden Drum, KTR, Media Trendy i IAB Creative Showcase. W styczniu br. objął stanowisko dyrektora zarządzającego w The Digitals (grupa S/F). W związku ze zmianami w zarządzaniu w McCann Worldgroup odszedł także Marek Rawicki, dyrektor dotychczas zarządzający Momentum Worldwide, który kierował tą agencją od końca 2013 r. Jego dalsze plany nie są do tej pory znane.

Katarzyna Kacprzak 178 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.