Madonna, Rihanna i Daft Punk reklamują Playa

Już nie tylko polscy celebryci "przechodzą" do Playa - operator sięga po światowe gwiazdy.

Piosenkarki Madonna, Rihanna oraz Daft Punk są twarzami najnowszej kampanii reklamowej sieci komórkowej Play (P4). W przypadku tego francuskiego zespołu jest to sformułowanie mylące, gdyż jego członkowie od 20 lat konsekwentnie ukrywają swoją tożsamość, a przynajmniej wizerunek - podczas koncertów i publicznych występów występują bowiem w kaskach.

Jeszcze żadna firma w Polsce, a już na pewno żaden z operatorów komórkowych nie miał w reklamach możliwości wykorzystania wizerunku sław światowego formatu tej rangi, i to naraz.

Playowi udało się to dzięki współpracy z międzynarodowym serwisem do słuchania (streamingu) muzyki poprzez internet Tidal (to pochodzący ze Szwecji serwis, dawny WiMP). Play współpracuje z nim od 2013 r.

Od listopada ub.r. Play prowadzi promocję, w ramach której wszyscy abonenci (użytkownicy ofert postpaid) mogą używać serwisu bezpłatnie przez dwa lata. Normalnie miesięczna subskrypcja kosztuje 20 zł. Jak ujawniają przedstawiciel Playa, w trakcie niespełna trzech miesięcy 150 tys. abonentów Playa uruchomiło tę bezpłatną subskrypcję. W związku z tym Play zdecydował się przedłużyć promocję do końca czerwca br. (pierwotnie miała trwać do końca stycznia br.) i liczy, że w ciągu kilku miesięcy osiągnie 500 tys. subskrybentów tej (darmowej) usługi.

Najwyraźniej operatorowi opłaca się to nie tylko wizerunkowo, ale także finansowo. Na koniec września ub.r. obsługiwał on 6,7 mln abonentów (klientów postpaid, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych).

Wcześniej (przed wspomnianą promocją) użytkownicy Playa pełnej (płatnej) wersji Tidala/WiMP nie ponosili kosztów transferu danych, korzystając z serwisu, natomiast od wejścia w życie promocji (od listopada ub.r. - w pełnej bezpłatnej wersji na dwa lata) transmisja danych jest odliczana od ich pakietów internetowych.

I to opłaca się na tyle, że o ile dotychczas nie reklamował ani promocji, ani samego serwisu, to teraz uruchamia kampanię reklamową z udziałem gwiazd światowego formatu. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, kontakty reklamowe z Madonną i Rihanną oraz Daft Punk były możliwe (pod względem kosztów) właśnie dzięki współpracy Playa z Tidalem, który dla wydawców płyt tych gwiazd jest globalnym partnerem (firma działa w kilkudziesięciu krajach).

Play kupił prawa do eksploatacji wizerunku wspomnianych gwiazd w internecie i na outdoorze (duża ogólnopolska kampania). W reklamach telewizyjnych występuje natomiast polska piosenkarka Margaret (Małgorzata Jamroży), która w reklamach Playa pojawia się od dwóch lat.

Kampanie przygotowały agencje: Grandes Kochonos, Artegence oraz Isobar i dom mediowy MediaCom.

Maciej Burlikowski 757 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.