Panie Przodem

"Panie Przodem" to autorski projekt redakcji "Media i Marketing Polska", którego celem jest promowanie dobrych praktyk w branży i prezentacja unikalnych, kobiecych osobowości w obszarze rodzimego marketingu.

Jogurt jak biżuteria

Danone ruszył z kampanią promującą nowe warianty smakowe jogurtu deserowego Fantasia, którego opakowania zaprojektowała Ania Kruk - projektantka biżuterii.

Marzec jest zazwyczaj czasem kampanii, w których w centrum znajdują się kobiety. Ma to związek nie tylko z marcowym świętem, ale także pierwszymi oznakami wiosny, życia i odnowy, dlatego szczególnie zaznaczają swoją aktywność marki ultrakobiece – kosmetyczne i biżuteryjne. Wystartowały właśnie oryginalne działania crosspromocyjne marki Fantasia z portfolio Danone i Ania Kruk – marki biżuterii. Działania wsparte są kampanią.

Ostatnie wsparcie marketingowe dla jogurtu Fantasia Danone zaoferował marce we wrześniu ub.r. Spot przygotowany przez Young & Rubicam podkreślał delikatność, subtelność doznań i potrzebę chwili przyjemności. Marka Fantasia od lat kojarzy się nie tylko z kobietami, ale także wspomnianą subtelnością. Jak podkreśla Ewa Gayny, public affairs & communication manager firmy Danone, Fantasia od zawsze akcentowała potrzebę sięgnięcia przez kobiety po przyjemność, ale starała się być również marką nowoczesną, delikatną i bliską kobietom. Dlatego we wrześniowym spocie pojawiają się liczne atrybuty delikatności – muśnięcia rąk, lot kolibra, uśmiechy dzieci i popołudnie w parku – reklamowe apoteozy chwili uwypuklone świetlistymi zdjęciami i kadrami akcentującymi szczegóły.
W nowej kampanii promocyjnej Danone zwrócił się do marki biżuterii Ania Kruk, istniejącej na polskim rynku od kilku lat, ale dotychczas nieszczególnie aktywnej reklamowo. W dużych miastach Ania Kruk (córka Wojciecha Kruka) konsekwentnie otwiera swoje butiki z biżuterią. Co ciekawe, jej projekty cieszą się szczególnym zainteresowaniem na Bliskim Wschodzie – podobno mieszkanki Kataru przedreptują z nogi na nogę, kiedy w salonach pojawia się nowa kolekcja.
Na potrzebę działań Ania Kruk zaprojektowała opakowania dwóch nowych wariantów jogurtu. Opakowania w czerni i bieli z biżuteryjnym złotym motywem mają wyróżniać się na półce i jednocześnie podkreślać potrzebę celebracji chwili. W salonach Ani Kruk jest już dostępna nowa kolekcja biżuterii stawiająca na ponadczasowy motyw kwiatu – delikatny, ażurowy – taki, który ma wpisywać się dobrze w każdą stylizację: czy to do dżinsów, czy biura. W salonach można kupić naszyjniki, kolczyki, pierścionki i bransoletki – biżuteryjny oręż każdej kobiety.  

Na ekranie, w sklepie i w salonie
Kampania wspierająca poszerzenie portfolio Danone i Ani Kruk wystartowała już w telewizji, wcześniej, od początku marca, na billboardach wykwitły komunikaty zapowiadające akcję. Koncept kreatywny kampanii reklamowej stworzyła agencja Young & Rubicam Polska, a spot telewizyjny powierzono agencji Platige Image, słynącej z pieczołowitości w przygotowaniu spotów reklamowych i filmów. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MediaCom.
Elementem kampanii będzie konkurs, w którym nagrodami są zestawy biżuterii z kolekcji Ania Kruk Inspired by Fantasia. Kampanię uzupełnią aktywności marketingowe w sklepach, w tym zintensyfikowane promocje produktu oraz lokowanie materiałów POS. Działania PR obejmą prasę oraz media elektroniczne.
Jak przekonuje Ewa Gayny, współpraca obu podmiotów wynika z podobieństwa DNA marek: - Ania Kruk była dla nas naturalnym wyborem, bo mówi do kobiet tak jak marka Fantasia. Oprócz tego jest bliska, dostępna, ale jest też elegancka, wykwintna, nowoczesna. Wartości, na których opierają się marki i grupa docelowa, są takie same - podkreśla Gayny.
Co ciekawe w dotychczasowych sesjach zdjęciowych i materiałach promocyjnych marki Ania Kruk główną rolę odrywa sama projektantka – sama prezentuje nowe kolekcje, chętnie się z nimi fotografuje i podsuwa fankom inspiracje. Marka Ania Kruk jest pozycjonowana nieco niżej niż W. Kruk, ale właścicielka marki mocno postawiła na wysoką jakość obsługi w salonach. Zapewne częściowo wynika to z genetycznego obciążenia zamiłowaniem do celebracji momentu podejmowania biżuteryjnych decyzji, ale bez wątpienia otoczenie transakcji u jubilera ma istotne znaczenie w procesie postrzegania marki w ogóle. Obie marki nie ujawniają, jak długo potrwa wspólne działanie. Na razie wspólnie zaproponowały delikatne powitanie wiosny. W zgodzie z aurą i przekazem obu marek.
 

Katarzyna Woźniak 234 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.