Żubr w Hucie

Nowa agencja Huta 19 wygrała digitalowy przetarg na Żubra. Warkę utrzymała agencja The Digitals. Po dziewięciu miesiącach zakończyło się postępowanie Castoramy na planowanie i zakup mediów - to najważniejsze rozstrzygnięcia przetargów.

Jeden z najdłużej ciągnących się przetargów wreszcie dobiegł końca. Mowa o Castoramie, która w lipcu 2015 r. rozpoczęła przegląd domów mediowych, a umowę ze zwycięzcą podpisała dopiero w kwietniu tego roku. Po przetargu Castorama kontynuuje współpracę z PHD Media Direction. Agencja współpracuje z tym klientem już od 12 lat, początkowo jako Media Direction OMD, a od 2010 r. pod marką PHD Media Direction. Audytorem w tym postępowaniu była firma Stars. Mimo że oficjalnie współpraca PHD MD i Castoramy została przypieczętowana w kwietniu, to agencja już w marcu zrealizowała kampanię wprowadzającą nową platformę komunikacji dla sieci marketów budowlanych. Za nową odsłonę kreatywną kampanii odpowiada agencja Gong, która wygrała ten budżet w styczniu br.

Pozostając jeszcze przy przetargach mediowych, wspomnieć należy owiany tajemnicą konkurs na planowanie i zakup mediów digital dla Wonga.com. Klient nie komentuje tej sprawy, agencje również milczą, a jak wynika z naszych ustaleń – na początku kwietnia trwała faza finałowa tego postępowania. W przetargu broni się jedna z agencji z grupy Dentsu. Ale grupa też nie chciała się wypowiadać w tej kwestii.

Doczekaliśmy się również jednego przesunięcia budżetu - Grupa Calzedonia, właściciel takich marek jak Calzedonia, Intimissimi, po przetargu wybrała dom mediowy Vizeum do obsługi mediowej. Nikt oficjalnie nie skomentował tego wydarzenia. Jak wynikało z naszych informacji, Vizeum zajmie się planowaniem i zakupem wszystkich mediów na potrzeby kampanii reklamowych Grupy Calzedonia. Ostatnie kampanie reklamowe Calzedonii w Polsce planował i kupował dom mediowy MEC.

Rozstrzygnął się też ciekawy przetarg na obsługę interaktywną piwnej marki Żubr z portfolio Kompanii Piwowarskiej. Budżet trafił do młodej agencji Huta 19, za którą stoją Piotr Jabłoński i Mateusz Żdanko. W przetargu Żubra Huta 19 im. Joachima Fersengelda, bo taka jest pełna nazwa tej agencji, zwyciężyła z poważnymi graczami - 180heartbeats + Jung von Matt, DDB & Tribal oraz Isobar Polska. W ub.r. za aktywacje digitalowe marki Żubr odpowiadała agencja G7. W ostatnim czasie rozstrzygnął się jeszcze jeden piwny przetarg, tym razem chodziło o Warkę z Grupy Żywiec. Wygrała go agencja The Digitals (Grupa S/F), która tym samym utrzymała obsługę marki w zakresie digital i social mediów. The Digitals współpracuje z Warką od 2013 r.

Maciej Florek 1827 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.