Rośnie liczba odbiorców TV satelitarnej

Coraz więcej treści HD dostępnych na polskim rynku.

Umacnia się pozycja satelity jako preferowanego sposobu odbioru sygnału telewizyjnego wśród polskich gospodarstw domowych – wynika z najnowszego badania rynkowego przeprowadzonego w ramach Monitora Satelitarnego 2015 na zlecenie SES Astra. Ponad 2,9 mln domów w Polsce korzysta bezpośrednio z sygnału nadawanego przez satelity tego operatora. To 52 proc. wszystkich gospodarstw domowych korzystających z telewizji satelitarnej w Polsce.

Zdaniem kierownictwa SES Astra o rosnącej roli transmisji satelitarnych w Polsce świadczy wzrastający rynkowy udział tego sposobu odbioru telewizji, który w ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł z 39 proc. do 43 proc. W tym samym czasie telewizja kablowa straciła 1,1 mln odbiorców, a telewizja naziemna 700 tysięcy odbiorców. - Wydaje się, że Polacy oprócz nowinek technologicznych i kolejnych kanałów wysokiej jakości oczekują również większego wyboru, jeśli chodzi o cyfrowe platformy satelitarne. Zwłaszcza gdy porównamy sytuację w krajach ościennych z naszym rynkiem, na którym działają tylko dwie satelitarne platformy płatnej telewizji - mówi Marcin Ornass-Kubacki, prezes Astra Central Eastern Europe.

Od 2011 r. liczba telewidzów wybierających kanały w jakości HD wzrosła w Polsce trzykrotnie, z niecałych 3,5 mln gospodarstw domowych do około 8,2 mln. Wśród domów korzystających z satelity już 80 proc. odbiera kanały w jakości HD. Trendy rynkowe w Polsce odzwierciedlają tendencje globalne i europejskie. Już jedna trzecia wszystkich kanałów dostępnych na satelitach SES Astra jest w jakości HD. To ponad 2200 różnorodnych stacji telewizyjnych nadawanych na pięciu kontynentach. W Polsce widzowie na satelitach Astra mogą oglądać ponad 50 niekodowanych kanałów HD. Ponadto jako jedyny operator na polskim rynku Astra udostępnia również trzy komercyjne niekodowane kanały Ultra HD.

Wyniki Monitora Satelitarnego 2015 potwierdzają rosnącą świadomość klientów dotyczącą Ultra HD. W Polsce już co drugi telewidz słyszał o tej technologii. Taki wynik stawia nasz kraj w europejskiej czołówce. Polska, pod kątem świadomości klientów, wyprzedza już większość krajów regionu, a także państwa zachodnie, takie jak Niemcy, Wielka Brytania czy Hiszpania.

Piotr Machul 123 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.