Polsko-koreańska piłka kopana

Samsung i LG przed Euro postawiły na polskich piłkarzy.

"Mistrzowski klimat"

Jakub Błaszczykowski, piłkarz polskiej reprezentacji, a w latach 2010-2014 jej kapitan, podpisał roczny kontrakt reklamowy z producentem elektroniki i sprzętu AGD LG Electronics Polska.
LG będzie wykorzystywać jego wizerunek głównie przy promocji klimatyzatorów (firma jest liderem na tym rynku), ale także w najnowszych telewizorów LG OLED TV i Super UHD TV 4K (to posunięcie jest jeszcze bardziej oczywiste przed zbliżającymi się finałami piłkarskich mistrzostw Europy UEFA Euro 2016 we Francji, w których wystąpi nasza reprezentacja). Wysokości kontraktu nie ujawniono.

- Od lat zapewniamy komfortowy klimat w polskich domach, licznych biurowcach, hotelach i innych obiektach użyteczności publicznej, a tym razem wraz z Kubą - naszym ambasadorem, dzięki wydajnym i energooszczędnym systemom klimatyzacji postaramy się stworzyć prawdziwie mistrzowski klimat podczas święta futbolu – mówi Jarosław Jóźwiak, dyrektor działu Air Conditioning & Energy w LG Electronics Polska.

Jako ambasador marki Błaszczykowski będzie m.in. uczestniczył w wybranych wydarzeniach LG, a jego wizerunek stanie się nieodłączną częścią nadchodzących kampanii oraz komunikacji marketingowej.
Błaszczykowski gra na pozycji pomocnika, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych zawodników w kadrze Adama Nawałki. Od września ub.r. jest piłkarzem włoskiego klubu ACF Fiorentina (Serie A), wypożyczonym z Borussii Dortmund.
W odróżnieniu od Roberta Lewandowskiego nie jest tak rozchwytywany reklamowo. Przed Euro 2012 reklamował sieć McDonald's i kosmetyki Boss. W 2013 r. razem z Lewandowskim i Łukaszem Piszczkiem reklamował Opla Astrę, a wspólnie z Lewandowskim i Wojciechem Szczęsnym wystąpili w reklamie Orange Polska. Od 2014 r. w towarzystwie Philippa Lahma i Andrea Pirlo reklamują polskiego producenta stolarki okiennej Drutex (nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech i we Włoszech). Współpracuje też z Nike.

Krychowiak w 4K

Największy konkurent LG w dziedzinie elektroniki, też z Korei, czyli Samsung, postawił z kolei na Grzegorza Krychowiaka, jednego z kluczowych piłkarzy biało-czerwonych, na co dzień występującego w hiszpańskim FC Sevilla. Wystąpi on w najnowszej kampanii reklamowej telewizorów Samsunga pod hasłem "Wszyscy żyjemy #dlaemocji"". Wartości kontraktu także w tym przypadku nie ujawniono.
W ten sposób Samsung szykuje się na zbliżające się finały Euro. Wizerunek Krychowiaka zostanie wykorzystany w spocie reklamowym w kinach, internecie i w kanałach social media oraz w kampanii PR. Cała kampania będzie podpisywana hasztagiem #dla emocji.
Za kreację kampanii odpowiada agencja Leo Burnett, za produkcję FDR Studio, a media do niej planuje i kupuje dom mediowy Starcom (SMG).

Maciej Burlikowski 787 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.