Resolution Media Polska rozwija skrzydła na globalnym rynku

Według IAB Polska wydatki na media internetowe są w fazie ciągłego wzrostu (ok. 17% wzrostu w 2015 w porównaniu z rokiem 2014).

Tym samym, przy stabilnym poziomie ogółu wydatków reklamowych, systematycznie zwiększa się udział reklamy cyfrowej w torcie reklamowym. Aktualnie, według danych Kantar Media, wydatki na media cyfrowe stanowią 16% w media-mix.

Należy podkreślić, że wzrosty te w mniejszym stopniu są efektem zwiększonych wydatków na tzw. tradycyjny Display czyli kampanie banerowe, których warunki są uzgadniane w wyniku bezpośredniego kontaktu media planer – wydawca. Obecnie, w największym stopniu do wzrostu wydatków na reklamę cyfrową przyczynia się lawinowy wzrost wydatków na zakup w modelu Programmatic.

Jak rozumieć model Programmatic Buying? To nie tylko (jak czasem w branży jest rozumiane) kupowanie kampanii poprzez DSPs (demand-side platforms).

Programmatic Buying jest zdecydowanie szerszym pojęciem i obejmuje również zakup powierzchni poprzez inne platformy aukcyjne (bid management systems) takie jak Adwords (Search, GDN, YT) , Adroll, Facebook , Twitter, Seznam, Yandex i wiele innych.

Dlaczego zakup w modelu Programmatic buying staje się tak popularny? Po pierwsze, platformy te zapewniają możliwość szybkiego wygenerowania olbrzymiego zasięgu w grupie internautów.

Po drugie, dostawcy technologii udostępniają szerokie spektrum danych o użytkownikach, dzięki czemu emisje mogą być precyzyjnie targetowane przy użyciu wielu zmiennych takich jak: demografia, pogoda, zachowania, intencje zakupowe, tematyka stron, typ urządzenia i system operacyjny.

Po trzecie wreszcie, w prosty sposób możemy prowadzić kampanie w dowolnym mieście, kraju, czy kontynencie.  To krok milowy w pracy agencji mediowych, ponieważ międzynarodowi klienci dążą do unifikacji procesów planowania i zakupu mediów, raportowania i analizy wyników. To wszystko, dzięki użyciu technologii,  stało się proste jak nigdy dotąd.

Grupa Media Direction powołała w lipcu 2015 roku specjalną komórkę Resolution Media, która zajmuje się prowadzeniem kampanii z użyciem czołowych platform Programmatic.

Polski oddział Resolution stał się jednocześnie hubem dla klientów międzynarodowych.

"Z jednego miejsca prowadzimy działania na kilkudziesięciu rynkach.  Obecnie największym, międzynarodowym klientem grupy Media Direction i komórki Resolution Media są linie lotnicze Wizz Air  - łącznie pracujemy na  ponad 35 rynków prowadząc szeroko zakrojone działania nastawione na generowanie transakcji z wykorzystaniem m. in.  RTB, Search, remarketing” – komentuje Robert Niebrzydowski, Performance Media Director w Resolution Media.

Polska staje się hubem dla klientów działających globalnie, którzy doceniają możliwość błyskawicznego uruchomienia kampanii na wielu rynkach jednocześnie, prowadzenia ujednoliconego raportowania, analityki webowej, serwowania reklam z jednego miejsca i kontaktowania się z jednym teamem koordynującym.

„Przyszłość Resolution wydaje się być jasna. Chcielibyśmy stać się performensowym tygrysem w regionie. Biorąc pod uwagę kolejne zaproszenia do współpracy od globalnych klientów uważam, że może tak się stać niedługo” – dodaje Niebrzydowski.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.