Multimedia, już nie "Polska", dostarczy nie tylko telewizję i internet, ale również prąd i gaz

Ponieważ rynek usług telekomunikacyjnych jest już nasycony, operator upatruje szansy na rozwój w dostawach nie tylko cyfrowych, ale także jak najbardziej tradycyjnych mediów. Wychodzi też z dużą ogólnokrajową kampanią reklamową (TV, internet, outdoor, BTL). Jej strategię i kreację przygotowała PZL.

Multimedia Polska, trzeci w kraju operator sieci kablowej, poszerza zakres świadczonych usług: oprócz oferowanych dotychczas usług telekomunikacyjnych (telewizja, internet, telefon) będzie oferował konsumentom także sprzedaż energii elektrycznej (co robi już od pewnego czasu), gazu ziemnego, ubezpieczeń i monitoringu mieszkań.

- Chcemy się pozycjonować jako kompleksowy dostawca mediów dla domu, już nie tylko mediów w rozumieniu telewizji i internetu, ale także prądu i gazu - wskazuje Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Sprzedaż gazu ziemnego dla odbiorców indywidualnych ruszyła na początku bm., energię elektryczną operator oferuje od 2014 r. (początkowo był to pilotaż usługi).

W ub.r. 49,4 proc. z 709,5 mln zł przychodów spółki (poziom właściwie równy 2014 r.) pochodziło ze sprzedaży telewizji, 31,5 proc. - z internetu, 14,6 proc. - z telefonii, a pozostałe przychody stanowiły 4,5 proc. Na koniec ub.r. spółka dostarczała energię elektryczną do ok. 40-50 tys. gospodarstw domowych.

Według danych Urzędu Regulacji Energetyki (URE) dostawcę prądu zmieniło w ub.r. 391,3 tys. odbiorców indywidualnych (gospodarstw domowych), natomiast dostawcę gazu 30,7 tys.

- Naszym celem jest konsekwentne poszerzanie skali biznesu. Jesteśmy pierwszym na rynku operatorem, który dostarcza klientom zarówno prąd, jak i gaz. Dzięki ofercie dual-fuel liczymy na szybsze tempo wzrostu. Biorąc pod uwagę wysycenie rynku telekomunikacyjnego na podstawowych dotychczas usługach telekomunikacyjnych, moglibyśmy rosnąć 1-2 proc. rocznie, dzięki dual-fuel spodziewamy się przyspieszenia do 7 proc. i więcej w 2017 r. - prognozuje Andrzej Rogowski.

Nowej ofercie towarzyszy odświeżenie logotypu, identyfikacji wizualnej marki oraz zdecydowanie szersza niż dotychczas komunikacja marketingowo-reklamowa operatora.

Spółka postanowiła oddzielić od siebie, bardziej niż dotychczas, segment usług świadczonych klientom indywidualnym (B2C) i biznesowym (B2B). W przypadku tych drugich w użyciu pozostanie dotychczasowe logo, natomiast w komunikacji na rynek masowy spółka będzie używać nazwy "Multimedia" (już bez przymiotnika "Polska"). Nowe logo zaprojektowało White Cat Studio.
Operator wychodzi też z dużą, ogólnokrajową kampanią reklamową (TV, internet, outdoor, BTL). Jej strategię i kreację przygotowała agencja reklamowa PZL, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Maxus.
Michał Dolny, dyrektor marketingu Multimedia Polska, nie ujawnia wysokości budżetu reklamowego, natomiast przyznaje, że planowane wydatki będą na dużo wyższym niż dotychczas poziomie. W ub.r. operator właściwie wstrzymał inwestycje reklamowe - wydał 1,4 mln zł, podczas gdy w 2014 r. było to 15,1 mln zł (dane cennikowe; źródło: Kantar Media).

Na koniec 2015 r. Multimedia Polska obsługiwała 824,1 tys. klientów (zmiana +4 tys. ciągu ub.r.). Jej najwięksi kablowi konkurenci to UPC Polska (1,2 mln klientów TV na koniec ub.r.) i Vectra (936 tys. klientów na koniec ub.r.).

Maciej Burlikowski 786 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.