OOH nadal w górę

Wyniki branży potwierdziły wcześniejsze prognozy IGRZ dotyczące ustabilizowania się rynku OOH w Polsce.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w pierwszym kwartale 2016 roku. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i SMG.

Estymowana wielkość sprzedaży w tych trzech segmentach reklamy OOH zamknęła się kwotą w wysokości ponad 98,9 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w pierwszym kwartale 2015 roku o 5 proc. - Podobnie do ostatniego raportu rocznego (2015) uzyskaliśmy dane o wielkości sprzedaży także największych firm regionalnych oraz zajmujących się reklamą wielkoformatową. Biorąc pod uwagę te dane szacujemy wielkość sprzedaży całego rynku w pierwszym kwartale roku 2016 na kwotę ponad 117,9 mln zł. - czytamy w raporcie IGRZ.

Główne dla reklamy OOH sektory "handel", „media”, "telekomunikacja" oraz "żywność" wygenerowały w pierwszym kwartale 2016 roku blisko 60 proc. przychodów, potwierdzając tym samym trwałość planowanych kampanii w dłuższym czasie.

Głównymi graczami na polskim rynku są w zakresie reklamy tranzytowej firmy: AMS oraz Business Consulting, dalej Synergic i Clear Channel Poland.

Od ubiegłego roku wielkość sprzedaży podawana jest łącznie dla działań i akcji reklamowych wykorzystujących zewnętrzne powierzchnie, jak i wnętrza taboru komunikacji miejskiej. W pierwszym kwartale 2016 roku wielkość sprzedaży wyniosła sumę w wysokości ponad 5,1 mln zł.

W pierwszym kwartale 2016 roku ogólna liczba aktywnych wielkoformatowych nośników DOOH wzrosła z 560 do 607 w stosunku do ostatniego kwartału poprzedniego roku. - Poza ciągłym procesem weryfikacji ekranów DOOH i ujednolicaniem ogólnopolskiej oferty, zauważamy wzrost jakości kreacji emitowanych na nośnikach. Reklamy przygotowywane przez klientów coraz częściej osiągają międzynarodowy poziom projektowania treści przeznaczonych do emisji na nośnikach cyfrowego outdooru. Obserwujemy coraz więcej kreacji, które są przygotowane w sposób dedykowany na DOOH. - czytamy w raporcie.

Rok 2016 winien być przełomowym dla polskiej branży w związku z planowanym wprowadzeniem systemu Outdoor Track, opracowanego we współpracy trzech wiodących firm: AMS, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska w ramach Instytutu Badań Outdooru (IBO). Umożliwi planowanie i kupowanie powierzchni reklamowych OOH na podstawie takich samych wskaźników jak w innych mediach. Przewidywany jest w roku 2016 wzrost sprzedaży: powyżej 5 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

raport IGRZ, IQ 2016

 

Katarzyna Kacprzak 165 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.