ZETknięcia z akcjami specjalnymi

Radio daje dużo większe możliwości marketingowe niż tylko obecność w blokach reklamowych.

To zasięg, skuteczność i elastyczność. Klienci coraz częściej dostrzegają potencjał radiowych akcji specjalnych, które umożliwiają wyróżnienie się i zaangażowanie konsumentów. W Eurozet od wielu lat działa zespół zajmujący się tego typu projektami – Grupa Kreatywna.

Wiosna to idealny czas na powrót do aktywnego trybu życia oraz zrobienie technicznego przeglądu sprzętu sportowego przed rozpoczynającym się sezonem. Wykorzystanie tego momentu było inspiracją dla stworzenia wyjątkowej oferty sponsoringowej dla firmy Kross, dającej duże możliwości ogrywania marki na antenie radia. 

Dwutygodniowa akcja z Krossem „Na majówkę z Radiem ZET, czyli rowerem z Korościelem” zaczęła się od zakładu na antenie między prowadzącymi o to, czy jednemu z nich uda się przejechać na rowerze… 500 km w pięć dni. Jej zwieńczeniem była wyprawa rowerowa Michała Korościela, współgospodarza programu „Uważam ZET”. Przez pierwszy tydzień eksperci – mechanicy, dietetycy i fizjoterapeuci – podpowiadali na antenie stacji m.in., jak przygotować sprzęt i organizm do aktywnego sezonu i długotrwałego wysiłku. W kolejnym tygodniu Radio ZET na żywo relacjonowało ekspedycję, której trasa wiodła kolejno przez Płock, Pułtusk, Przasnysz, Olsztyn i Mikołajki. Ponadto codziennie w interaktywnym konkursie antenowym słuchacze mogli wygrać rower marki Kross.

fot. archiwum Radia ZET "Na majówkę z Radiem ZET, czyli rowerem z Korościelem"

Akcja stała się okazją do spontanicznych spotkań ze słuchaczami, którzy chcieli choć przez chwilę potowarzyszyć Michałowi w podróży – byli wśród nich burmistrzowie Pułtuska i Przasnysza, a także strażacy ze Szczytna – wyprawa rowerowa natomiast dała naturalny pretekst do mówienia o firmie Kross, a nawet wizyty w jej fabryce rowerów. Uzupełnieniem kampanii antenowej była specjalnie stworzona podstrona na radiozet.pl. Zamieszczano tam zdjęcia, w tym te nadesłane przez słuchaczy, i relacje wideo z trasy. W komunikacji wykorzystano też media społecznościowe.

WZROST POPULARNOŚCI CONTENT MARKETINGU

Plenerowe studio „ZET Cafe”, odwiedzające latem kilkanaście miast, to z kolei jeden z przykładów marketingu miejsc. Prowadzący rozmawiali w mobilnej kawiarni z gośćmi o atrakcjach turystycznych regionu, a stacja emitowała na żywo specjalne czterogodzinne bloki programowe. W kolejnych dwóch sezonach akcji kontekstowo swoje produkty reklamowała tu również marka Woseba – w 2015 roku mobilne studio-kawiarnię odwiedziło 38 tys. osób, którym wydano ponad 15 tys. kaw.

Projekty realizowane z Radiem ZET umożliwiają nam bezpośrednią promocję produktów, jak też zapoznanie się z opiniami i preferencjami konsumentów w czasie imprez plenerowych. Zarówno w „Lato ZET i Dwójki”, jak i „ZET Cafe” angażowaliśmy się długofalowo, bo te akcje zdecydowanie spełniały nasze oczekiwania komunikacyjne – mówi Adam Żulicki, dyrektor marketingu firmy Woseba.

Promocja marki w otoczeniu związanych z nią treści ma coraz większą wartość dla klientów. Przykładem innowacyjnej realizacji z obszaru content marketingu jest projekt stworzony dla PZU. Oczywiste było, że sport i zdrowie to istotna linia komunikacji ubezpieczyciela. Radio ZET zaproponowało uruchomienie sponsorowanego internetowego serwisu o bieganiu i aktywności fizycznej aktywniebardzo.pl. PZU stało się też sponsorem weekendowej audycji prowadzonej przez Beatą Sadowską, a poświęconej podobnej tematyce. W każdą niedzielę programu, przy którym pojawiała się marka PZU, słuchało 1,2 mln ludzi, a serwis aktywniebardzo.pl odnotowywał ponad 200 tys. odsłon miesięcznie.

ZASIĘG, SKUTECZNOŚĆ, ELASTYCZNOŚĆ

W czerwcu 2015 roku zorganizowano kampanię CSR dla Zdrovitu „Magnella pomaga dzieciom”, Dzięki niej 3 zł z każdego sprzedanego opakowania suplementu diety zasiliło konto Fundacji Radia ZET. W akcji wykorzystano kampanię spotową połączoną z emisją sponsorowanych reportaży dotyczących działalności i podopiecznych fundacji. Powstała też podstrona na radiozet.pl. W założeniu był to jednomiesięczny projekt, ale jego efekty skłoniły klienta do przedłużenia go do trzech miesięcy.

Tym, co wyróżnia radio spośród innych mediów, jest możliwość szybkiego zainicjowania akcji antenowej i obserwacji natychmiastowej reakcji słuchaczy-konsumentów, czyli tzw. call to action. Do tego dochodzi szeroki zasięg i duża elastyczność.

GRUPA KREATYWNA RADIA ZET

Przygotowywaniem akcji specjalnych w Radiu ZET zajmuje się Grupa Kreatywna, której początki sięgają jeszcze lat 90. To miks obszarów i kompetencji – zintegrowany team składający się z fachowców z redakcji, sprzedaży, online i copywriterów. Podstawowym celem Grupy jest tworzenie dla klientów konceptów szytych na miarę, wykorzystujących radio, internet oraz eventy.

Grupa Kreatywna pracuje dwutorowo. Po pierwsze, przygotowuje oferty na podstawie briefów przysyłanych przez klientów. Po drugie, tworzy autorskie koncepcje – inspiracje dla marketerów i domów mediowych.

Akcje specjalne, w zależności od briefu, służą osiągnięciu celów: sprzedażowych, produktowych, wizerunkowych lub CSR-owych. Aby je przeprowadzić, sięga się po takie narzędzia, jak eventy, audycje edukacyjne z udziałem ekspertów, konkursy, sponsoring czy internetowe serwisy tematyczne. Szczególnie ważny jest know-how pozwalający na organizację od A do ZET różnej skali eventów. Gdy ma się za sobą nie tylko zespół doświadczonych producentów, ale też gwiazdy obecne na co dzień w radiu, znakomitych pomysłów jest naprawdę wiele. Takie wydarzenia, jak „Lato ZET i Dwójki”, „Hit biało-czerwonych”, „Start do nart”, „Morze, góry i Mazury”, „Dzień Dziecka od A do ZET”, „VIP ZET Live”, „Zima ZET z BNP Paribas”, „Bezpieczna zima z Radiem ZET”, „ZET Cafe” czy „Active Summer”, stwarzają spektrum możliwości: od experiential marketingu przez marketing miejsc po ambient marketing.

fot. archiwum Radia ZET Koncert Zakopower na Kasprowym, czyli "VIP ZET Live"

fot. archiwum Radia ZET Mobilne studio "ZET Cafe"

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.