Netia reaktywacja?

Po miesiącach marketingowego "uśpienia" Netia zdecydowała się przypomnieć o sobie. Bronią w walce o konsumentów ma być telewizja. Cel: rywalizacja z kablówkami, szczególnie w dużych miastach.

Firma telekomunikacyjna Netia po kilku miesiącach marketingowej bierności rusza z nową ofertą i komunikacją reklamową. Operator postanowił ostro powalczyć o konsumentów. Bronią w tej walce ma być nowa oferta pakietów telewizyjnych "Internet lub TV do końca roku za darmo”. To właśnie ona w najbliższych miesiącach ma być wabikiem na konsumentów i pozwolić operatorowi podjąć rywalizację przede wszystkim z kablówkami w dużych miastach.

Na koniec marca br. Netia świadczyła usługi telewizyjne 165 tys. klientów, o 16 proc. więcej niż na koniec ub.r. Ok. 40 proc. klientów internetowych operatora ma jednocześnie wykupione pakiety telewizyjne. Jak wskazują jednak przedstawiciele Netii, w ostatnich miesiącach aż ok. 70 proc. nowych klientów kupuje w pakiecie internet z telewizją.

- Nowa oferta i kampania pozwolą zaangażować klientów i dotrzeć do nowej, szerszej grupy docelowej. Chcemy zbudować unikatowy charakter marki – wzmocnić skojarzenie Netii z telewizją. To wszystko będzie zadaniem nowej kampanii reklamowej. Planujemy wykorzystanie różnorodnych form przekazu i kanałów komunikacji - zapowiada Michał Zawadzki, dyrektor marketingu i rozwoju biznesu Netii.

Hasło nowej kampanii reklamowej operatora, będącej jednocześnie otwarciem nowego formatu komunikacji, brzmi: "Nie płać za to, czego nie oglądasz”. Kampania reklamowa obejmie radio, telewizję, social media, outdoor i kampanię display. Tematem kampanii są pakiety TV i promocja w ramach pakietu z internetem. W ramach nowej kampanii dotychczas wykorzystywane w identyfikacji wizualnej Netii kropki przemieniają się w kulki, które będą głównymi bohaterami form reklamowych.

- Postawiliśmy na ewolucję dotychczasowego symbolu marki, czyli kropek. W nowej kampanii stają się one pełnowymiarowymi kulkami. Chcemy, aby w ten sposób stały się one bliższe naszym odbiorcom – nadamy im różne cechy, to pozwoli na identyfikację z nimi. Szczególnie ważne w tej kampanii będą humor, kreatywność i empatia - wyjaśnia Paweł Masiukiewicz, kierownik ds. komunikacji marketingowej Netii.

Netia zdecydowała się także na nowe, kreatywne formaty. W ramach kampanii digital wykorzystywane będą m.in. interaktywne formy reklamowe – gry umożliwiające zabawę potencjalnych odbiorców kampanii. Jak mówi Masiukiewicz, uwzględniając trendy konsumpcji mediów, Netia oszacowała, że poprzez formaty emitowane wyłącznie w TV nie dotarłaby aż do 12 proc. swojej grupy docelowej, dlatego mocno postawiła na obecność w internecie.

Za strategię, format kreatywny i realizację spotów odpowiada agencja Brasil Warszawa. Za strategię mediową i zakup mediów – Dentsu Aegis Network, za kampanię digital – Value Media.

Według wyników badań 22 proc. respondentów spontanicznie wymienia Netię jako dostawcę telewizji, a 68 proc. deklaruje taką znajomość wspomaganą. Netia chciałaby, żeby dzięki tej kampanii znajomość jej marki właśnie jako dostawcy telewizji wzrosła o 8 punktów procentowych.

Według danych Kantar Media Netia w 2013 r. wydała na reklamy 84,1 mln zł (dane cennikowe). W następnym roku właściwie zablokowano wydatki mediowe (3,6 mln zł), a w ub.r. wyniosły one 15,4 mln zł.

Przypomnijmy, że ub.r. w Netii dwukrotnie zmienił się prezes, aktualny - Tomasz Szopa - kieruje spółką od grudnia ub.r.

Maciej Burlikowski 786 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.