#OptOutside rządzi w Cannes

Na festiwalu przyznano 1360 Lwów, z czego najwięcej - 354 - trafiło do USA. Polska reprezentacja wróciła z czterema statuetkami.

Podczas 63. edycji festiwalu Cannes Lions reprezentacja Polski zgłosiła 261 prac, dostała 10 nominacji i odebrała cztery nagrody. Jest to i tak lepszy wynik niż w ubiegłym roku, kiedy do kraju sprowadziliśmy tylko dwa Lwy. W tym roku złoto w kategorii design otrzymał PanGenerator za Miarę Pokoju dla Muzeum Powstania Warszawskiego. W tej samej kategorii brązowym Lwem została nagrodzona agencja Young & Rubicam za "The live fish pack" przygotowaną dla firmy Mila. W kategorii outdoor brąz otrzymała kampania "Thermoscaner" pomysłu Saatchi & Saatchi dla Theraflu z portfolio GSK Consumer Healthcare. W kategorii PR brązowym Lwem została nagrodzona kampania "Nie chcę być strażakiem" autorstwa Walk Digital dla Fundacji Integracja.

Najlepsi z najlepszych

Jedną z najważniejszych nagród festiwalu, czyli grand prix w kategorii titanum, otrzymała kampania #OptOutside przygotowana przez Venables Bell & Partners San Francisco dla REI. Marka sklepów ze sprzętem outdoorowym zdecydowała wycofać się na jeden dzień z rynku i namawiała również wszystkich właścicieli sklepów na całym świecie do zrobienia tego samego, po to, żeby spędzić czas aktywnie na świeżym powietrzu. Wybrano nie byle jaki dzień, ale "black friday", który jak wiadomo, jest już synonimem zakupowego szaleństwa. Ta sama kampania otrzymała również grand prix w kategorii promo & activation. Kampania jest zaprzeczeniem komunikacji prosprzedażowej, a jednak okazała się niesamowitym sukcesem.

Ludzie reklamy

Shane Smith
Shane Smith
Shane Smith, Marcello Serpa i Blake Mycoskie otrzymali nagrody specjalne. Shane Smith, założyciel i CEO Vice, został ogłoszony media person of the year. Nagroda przyznawana jest innowatorom, którzy kształtują przyszłość mediów. Smith dokonał transformacji mało znanego magazynu w międzynarodowy, multimedialny brand i jest niewątpliwie jednym z najbardziej cenionych wizjonerów w branży.

 

Marcello Serpa
Marcello Serpa

 

Macello Serpa otrzymał Lwa św. Marka. Po sukcesach w GGK, DPZ i DM9, przeniósł się w 1993 r. do agencji AlmapBBDO, którą wraz z José Luiz Madery wyprowadzili z głębokiego dołka i stworzyli jedną z najbardziej utytułowanych agencji w Sao Paulo. Ponad dwie dekady później Serpa jest uznawany za najlepszego dyrektora artystycznego w Brazylii, który zdobył ponad 160 Lwów.

Blake Mycoskie
Blake Mycoskie

 

Blake Mycoskie, założycie i "chief shoe giver" marki TOMS, odebrał Cannes LionHeart. Wprowadzona w 2014 r. honorowa nagroda przyznawana jest osobie, która w innowacyjny sposób wykorzystuje handlową siłę marki, by wnieść znaczący i pozytywny wpływ na ludzi i świat. Mycoskie uruchomił markę TOMS 10 lat temu jako organizację non-profit. Dostarczył nowe buty do milionów dzieci na całym świecie. W 2011 r. rozpoczął sprzedaż okularów TOMS, co pomogło przywrócić wzrok ponad 325 tys. osób. 


Nagrody specjalne

Według liczby przyznanych nagród podczas festiwalu najbardziej utytułowanym holdingiem zostało WPP. Drugie miejsce zajął Omnicom, trzecie Interpublic. Tytuł Sieci Reklamowej Roku trafił do Ogilvy & Mather. Zaraz za nią największą liczbę nagród otrzymała BBDO i Y&R. Agencją Roku została AlmapBBDO, Sao Paulo. Na drugim miejscu znalazł się Grey New York, podium zamknęło INGO Stockholm. Tytuł Niezależnej Agencji Roku trafił do Droga5 New York, wyróżnione zostały również agencje Jung von Matt Hamburg i Wieden + Kennedy Portland.

Tytuł creative marketer of the year trafił do Samsung Electronics. Prace przygotowane dla tego klienta otrzymały w ubiegłym roku 27 Lwów. W historii festiwalu są to już 74 nagrody dla agencji z 17 krajów.

 

 

 

Katarzyna Kacprzak 165 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.