Rozpędzone budżety mediowe
Gorączka w przetargach mediowych jest nieco mniejsza, ale wciąż startują nowe konkursy.
W intro do raportu o domach mediowych dwa miesiące temu pisałem w "MMP" o ogromnej liczbie przetargów w zeszłym roku. Pomimo wakacji klienci jednak nadal są aktywni na tym polu. Jednym z nich jest ZT Kruszwica (Bunge), której bronić musi Starcom. Poza tym domem mediowym do przetargu stanęły też MullenLowe MediaHub, MediaCom Warszawa i OMD. Tę listę oficjalnie potwierdził nam Rafał Wadlewski, marketing director - bottled oils w ZT Kruszwica. Jak wynikało z naszych doniesień, do tego przetargu zaproszenie otrzymał również Carat, ale na start w postępowaniu jednak się nie zdecydował.
Nadal nierozstrzygnięty pozostaje przetarg mediowy firmy Tarczyński. Niestety, jego szczegóły nie są nam znane. Klient nie odpowiada na nasze pytania.
Długo trwało czekanie na potwierdzenie przez PKO BP wyboru Havas Media, ale nadal nie wiem, co dalej ze współpracą PKO BP z Value Media, który świadczy dla tego klienta usługi planowania i zakupu mediów digital. Na nasze pytania bank odpowiedział bardzo lakonicznie. "Value Media świadczy usługi planowania i zakupu mediów w internecie. Umowa na obsługę banku przez Havas Media dotyczy wszystkich mediów. Bank nie ujawnia sposobu podziału budżetu pomiędzy powyższe domy mediowe". Jak potraktować ten komunikat?
To chyba już tradycja, że w lecie, które ponownie jest gorące, muszę pisać o przetargach mediowych. Wygląda na to, że będzie się jednak sporo działo. Jak wynika z naszych informacji, budżet mediowy sprawdzą spore firmy z sektora ubezpieczeniowego i FMCG. Więcej szczegółów wkrótce.
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.