Rozpędzone budżety mediowe

Gorączka w przetargach mediowych jest nieco mniejsza, ale wciąż startują nowe konkursy.

Po ponad roku rozstrzygnął się globalny przetarg mediowy Volkswagena. Jak donosiły zagraniczne media, na short-liście były sieci PHD i MediaCom, która broniła budżetu szacowanego na 3 mld dol. Volkswagen zdecydował się jednak na wybór PHD. Oznacza to zakończenie w Polsce trzyletniej umowy z MediaCom Warszawa. Wszystko wskazuje, że na naszym rynku obsługą tego marketera zajmie się PHD Media Direction. Ten dom mediowy ma konkurencyjnego klienta, jakim jest Toyota Motor Poland, ale, jak twierdzi PHD Media Direction, nie będzie to większy problem. - We współpracy z globalnym PHD i Omnicom Media Group wypracujemy rozwiązanie satysfakcjonujące dla konfliktowych klientów w ramach polskiej struktury Media Direction - przekazała nam Maria Kiełczyńska, managing director PHD MD. Dla sieci MediaCom musiał być to spory cios, ale jak wynika z naszych informacji, agencja z GroupM nie chciała poddać się pewnym warunkom tego przetargu. Mowa m.in. o internetowej licytacji na koszty. Polski oddział Volkswagena do tej pory nie rozesłał oficjalnej informacji o przeniesieniu budżetu do struktur Media Direction.

W intro do raportu o domach mediowych dwa miesiące temu pisałem w "MMP" o ogromnej liczbie przetargów w zeszłym roku. Pomimo wakacji klienci jednak nadal są aktywni na tym polu. Jednym z nich jest ZT Kruszwica (Bunge), której bronić musi Starcom. Poza  tym domem mediowym do przetargu stanęły też MullenLowe MediaHub, MediaCom Warszawa i OMD. Tę listę oficjalnie potwierdził nam Rafał Wadlewski, marketing director - bottled oils w ZT Kruszwica. Jak wynikało z naszych doniesień, do tego przetargu zaproszenie otrzymał również Carat, ale na start w postępowaniu jednak się nie zdecydował.

Nadal nierozstrzygnięty pozostaje przetarg mediowy firmy Tarczyński. Niestety, jego szczegóły nie są nam znane. Klient nie odpowiada na nasze pytania.

Długo trwało czekanie na potwierdzenie przez PKO BP wyboru Havas Media, ale nadal nie wiem, co dalej ze współpracą PKO BP z Value Media, który świadczy dla tego klienta usługi planowania i zakupu mediów digital. Na nasze pytania bank odpowiedział bardzo lakonicznie. "Value Media świadczy usługi planowania i zakupu mediów w internecie. Umowa na obsługę banku przez Havas Media dotyczy wszystkich mediów. Bank nie ujawnia sposobu podziału budżetu pomiędzy powyższe domy mediowe". Jak potraktować ten komunikat? 

To chyba już tradycja, że w lecie, które ponownie jest gorące, muszę pisać o przetargach mediowych. Wygląda na to, że będzie się jednak sporo działo. Jak wynika z naszych informacji, budżet mediowy sprawdzą spore firmy z sektora ubezpieczeniowego i FMCG. Więcej szczegółów wkrótce. 

Maciej Florek 1826 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.