Mediowcy nie odpoczywają
Zgodnie z zapowiedzią z mojej poprzedniej kolumny przetargowej doczekaliśmy się startu nowych przetargów w sektorze FMCG i ubezpieczeniowym. Niebawem atmosferę podgrzeje jeszcze IKEA.
Kolejnym ważnym przetargiem, który jest dopiero we wstępnej fazie, jest konkurs PZU. Marketer wysłał zapytanie o informację do wszystkich spełniających kryterium określonych obrotów domów mediowych. PZU jest obecnie na etapie weryfikacji nadesłanych zgłoszeń. Jak wynika z naszych nieoficjalnych informacji, do przetargu zaproszenie otrzyma sześć domów mediowych. PZU jest obecnie klientem Starlinka (Publicis Media). Ostatni przetarg mediowy ubezpieczyciel rozstrzygnął w styczniu br.
W dalszym ciągu trwa przetarg mediowy ZT Kruszwica. Firma jest już na etapie short-listy, na której znalazły się MullenLowe MediaHub oraz broniący budżetu Starcom. We wcześniejszej fazie ZT Kruszwica porównywała również oferty MediaComu i OMD.
Globalnie doczekaliśmy się rozstrzygnięcia jednego ważnego postępowania. IKEA wybrała do współpracy dwa holdingi mediowe - GroupM oraz Dentsu Ageis Network. W Polsce agencje z tych grup prawdopodobnie staną do konfrontacji na koszty i strategie jesienią tego roku. Jak podały zagraniczne serwisy, niewykluczone, że na niektórych rynkach może dojść do bardzo specyficznej sytuacji, gdzie w konkursie będzie prezentować się sześć agencji - cztery z GroupM i dwie z Dentsu. Takie rozwiązanie jest nietypowe - domy mediowe z tych samych holdingów mają niemal identyczne siły negocjacyjne i warunki zakupowe. Jak wynika z naszych informacji, do takiej sytuacji w Polsce raczej nie dojdzie, a walczyć między sobą będą MEC, broniący budżetu, i Vizeum. Czekamy zatem na jesienną słotę, która będzie podgrzewana lokalnymi rozgrywkami IKEA.
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.