Bitwa na media

Stan uśpienia nie obowiązuje domów mediowych w te wakacje. Kto co wygrał i kto czego broni?

Po Nestle doszło do kolejnego przetargu gracza z branży FMCG. Tym razem, choć na Nestle spoglądamy chyba jeszcze czujniejszym okiem, nasz wzrok jest skierowany w stronę Hochlandu. Przetarg jest dosyć tajemniczy - klient nie podaje liczby ani nazw zaproszonych agencji, a nasz research wskazuje, że do konkursu nie staną "wielcy" tego rynku. Ze względu na konkurencyjne budżety z postępowania wykluczone są potencjalnie: Carat (Zott), MEC (Mlekpol), MediaCom (Danone) i Starcom (Spomlek). Hochland jest obecnie klientem Zenitha.

Po kilku miesiącach oczekiwań doczekaliśmy się kilku rozstrzygnięć. ZT Kruszwica, właściciel takich marek jak m.in.: Kujawski, Oliwier, Smakowita i Finuu, potwierdziła wybór Starcomu. Procedury przetargowe na planowanie i zakup wszystkich mediów, koordynowane przez firmę audytorską IAM, rozpoczęły się w maju br. W finale przetargu Starcom walczył z domem mediowym MullenLowe MediaHub. We wcześniejszym etapie prezentowały się jeszcze MediaCom Warszawa i OMD. Starcom pracuje dla ZT Kruszwica od 10 lat.

Również Idea Bank rozstrzygnął przetarg na obsługę budżetu mediowego. Za planowanie kanałów komunikacji i zakup mediów w zakresie kampanii ATL Idea Banku odpowiadać będzie MediaCom Warszawa. Dotychczas planowaniem i zakupem mediów dla Idea Banku zajmował się Mediavest, który również teraz został zaproszony do udziału w konkursie. Zaproszenia zostały skierowane także do OMD, MEC oraz Value Media. MediaCom odpowiadać będzie za aktywność Idea Banku w TV, radiu, prasie, OOH oraz za niestandardowe działania reklamowe. Dwuletnia współpraca rozpocznie się jesienią br.

Rozstrzygnął się też przetarg mediowy FM Banku, który w postępowaniu wybrał MEC. Przetarg dotyczył obsługi wszystkich marek (Bank Smart i Biz Bank) i produktów banku oraz pełnej obsługi mediowej we wszystkich kanałach komunikacji, w tym działań typu performance marketing. Głównymi kryteriami wyboru agencji były strategia oraz koszty. MEC pokonał w przetargu trzy agencje. Ich nazw nie podano.

Maciej Florek 1788 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.